به گزارش اکوایران؛ شاخص آلودگی هوا در برخی استان‌های کشور بحرانی شده و وضعیت هوای شهر اصفهان به وضعیت بنفش رسیده است. 

غیرحضوری شدن مدارس همه مقاطع تحصیلی استان تهران تا پایان هفته 

 با توجه به تشدید آلودگی هوای پایتخت و براساس مصوبه کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوای تهران، همه مقاطع تحصیلی شهر تهران در روزهای سه‌شنبه ۱۴ و چهارشنبه ۱۵ آذر ماه غیرحضوری است و کلاس‌های درس در پیام‌رسان شاد برگزار خواهد شد.

همچنین آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، با توجه به استمرار آلودگی هوا و افزایش آلاینده‌ها همه مقاطع تحصیلی شهرستان‌های استان تهران به جز فیروزکوه در روزهای سه‌شنبه ۱۴ آذر، چهارشنبه ۱۵ آذر و پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۲ غیرحضوری است و کلاس‌های درس در پیام‌رسان شاد برگزار خواهد شد.

ادارات، مدارس و دانشگاه‌های اصفهان سه‌شنبه و چهارشنبه غیرحضوری است

 منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اعلام کرد: دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و همه مقاطع تحصیلی در نواحی ۶ گانه آموزش و پرورش اصفهان و مناطق آموزش و پرورش فلاورجان، پیربکران، نجف‌آباد، خمینی‌شهر، شاهین شهر، برخوار، مبارکه، زرین شهر و فولادشهر سه شنبه و چهارشنبه چهاردهم و پانزدهم آذرماه به صورت غیرحضوری خواهد بود.

براساس اظهارات شیشه‌فروش، در شهرهای کاشان و آران و بیدگل نیز همه مقاطع تحصیلی آموزش و پرورش در روزهای یاد شده غیرحضوری است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تاکید کرده که براساس مصوبه کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوا ، مهدهای کودک و مراکز پیش دبستانی در این مناطق همچنان تعطیل است.

شیشه فروش اظهار کرده که مادران شاغل که دارای فرزند مقطع تحصیلی ابتدایی، پیش دبستانی و مهدکودک هستند، مادران باردار و کارکنان دچار بیماری قلبی، تنفسی، ریوی و زمینه‌ای می‌توانند به صورت دورکاری فعالیت کنند.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، اجرای طرح زوج و فرد تردد خودروها از درب منزل در شهر اصفهان همچنان برقرار است و پلیس نیز با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی برخورد می‌کند.

همچنین آلودگی هوا اداره‌های اصفهان را هم تعطیل کرد.

مدارس ۷ شهر آذربایجان شرقی تعطیل شد

در پی تداوم آلودگی هوا مدارس تبریز ( نواحی پنجگانه، خسروشاه، باسمنج  و سردرود) و شهرستان اسکو ( اسکو، ایلخچی و شهر جدید سهند) در تمام مقاطع تحصیلی در شیفت‌های صبح و بعد از ظهر سه‌شنبه غیرحضوری است.