به گزارش اکوایران، مشاهده فایل‌های اجاره ویلا در استان البرز نشان می‌دهد، هزینه یک شب اقامت در برخی ویلاها و در روزهای انتهایی هفته، حدود 125 درصد بیشتر از ابتدا و اواسط هفته است؛ برای مثال اجاره یک شب ویلا در ماهدشت با امکاناتی همچون استخر روباز، در ابتدای هفته 800 هزارتومان است اما در روزهای آخر هفته، این رقم به یک میلیون و 800 هزار تومان می‌رسد.

این مساله برای سایر ویلاها صدق می‌کند، اجاره یک شب در ابتدای هفته در ویلایی با 85 متر زیربنا در چهارباغ، یک میلیون و 390 هزار تومان است و در آخر هفته این رقم با 115 درصد افزایش، به 3 میلیون تومان می‌رسد.

گویی اجاره ویلا در استان البرز نیز همچون ویلاهای استان مازندران، چندان نسبت به فصل سفرها کاهش محسوسی نداشته است و برای مثال برای اجاره روزانه یک ویلا بدون امکانات خاص در چالوس، دست‌کم باید 800 هزار تومان پرداخت کرد و این در حالی است که با نرخ اجاره آن در اواخر تابستان نیز، تفاوتی ندارد.

در لشگرآباد، برای اقامت یک شب در ویلای 160 متری به همراه استخر گرم و سه خواب، در ابتدای هفته 2 میلیون تومان و در انتهای هفته، 4 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

در طاووسیه، ویلایی با 700 مترمربع زیربنا و دارای امکانات خاص، هرشب 12 میلیون تومان برای ابتدا و اواسط هفته و 23 میلیون تومان برای انتهای هفته در نظر گرفته شده است.

ج 222