به گزارش اکوایران، کمتر از دوسال دیگر ازعمرمدیریت شهری ششم باقی مانده و همچنان حاشیه انتصابات در شهرداری ادامه دارد. مدتی پیش مهدی اقراریان عضو شورای شهر تهران درصحن شورای شهر تهران از نحوه انتصاب برخی از مدیران شهری گلایه کرد و گفت :  فردی که در یک شهر شهردار بوده می آورند و شهردار تهران دستور می دهد که در شهرداری با او قرارداد می‌بندند. ما می گوییم که آن فرد سابقه کار مدیریت شهری در یک شهر دیگر و یا روستا را دارد و آیا می توانیم در شهرداری تهران با این تعداد نیرو، چنین فردی را انتخاب کنیم از یکی از مدیران شهرداری پرسیده شد که استخدام خواهر زاده وی در مدیریت شهری، چگونه انجام شده است؟ وی در پاسخ گفت که  شهردار دستور داده اند!  آیا همه این موقعیت را دارنده که خواهر زاده خود را جهت استخدام به شهردار تهران معرفی کنند.

واکنش شهردار تهران به این تذکر اما توصیه به توبه بود .او به خبرگزاری ایلنا گفته بود که افرادی از شورای شهر با هر جای دیگری هم که موضوع انتصاب خواهرزاده معاون شهردار را مطرح کردند، نزد خدا توبه کنند چون با این صحبت‌های خود هم در حق ایشان و هم آن شخص ظلم کرده‌اند.  خواهرزاده ایشان مدرک فوق لیسانس دانشگاه امیرکبیر را دارد و از نظر علمی کاملاً شایسته و درجه یک است و بر اساس نظام ارزیابی مدیران شهرداری، خود ما به سراغ ایشان رفتیم و او را انتخاب کردیم و هیچ کس هم نمی‌دانست. که ایشان خواهرزاده یکی از معاونان شهردار است.

به گفته زاکانی کسانی که این صحبت‌ها را مطرح می‌کنند، نام ببرند که منظورشان چه کسانی است تا کارنامه آن اشخاص بررسی و مشخص شود که آیا آن‌ها به واسطه شایستگی خودشان انتخاب شده‌اند یا به واسطه قوم‌و‌خویشی با برخی مدیران فعلی یا گذشته کشور، شهردار منطقه ۹ از کارمندان قدیمی شهرداری تهران بوده و در حال حاضر نیز از مدیران موفق ماست. از طرفی او از مدیران بسیار با کفایت شهرداری و یکی از نیروهای قدیمی شهرداری است و نمی‌توان به خاطر اینکه پسر یک وزیر است، کارنامه درخشان ایشان را در نظر نگرفت.

شهردار تهران  ادامه داده :پسر وزیر آموزش‌و‌پرورش دولت نهم نیز در حال حاضر شهردار منطقه ۱۳ تهران است و فوق‌العاده ممتاز است و جزو بهترین مدیران شهرداری است و نمی‌توان به خاطر اینکه پدر ایشان زمانی وزیر بوده کارنامه موفق او را در نظر نگیریم و در جایگاهی که شایسته آن است انتصابش نکنیم.

این نخستین بار نیست که زاکانی از انتصابات فامیلی در شهرداری دفاع می کند . از حضور دامادش که همچنان به گفته خود از مشاورهایش استفاده می کند تا انتصاب همسریکی از اعضای شورای شهر دریکی از مسئولیت های کلیدی معاونت شهرسازی .

دراین مدت یک پرسش از سوی کارکنان شهرداری و شهروندان تهرانی  مطرح می شود که چنین توانایی و نخبگی در سایر کارمندان وجود ندارد . آیا سایر  فارغ‌التحصیلان دانشگاه های برتر کشور هم می توانند با دستور شهردار وارد شهرداری تهران شوند . چرا در این زمینه شهرداری فراخوانی نمی دهد تا این فرصت تنها به خواهر زاده ها ، همسران ، دامادها و ... نرسد؟

علی اصغر قائمی عضو شورای شهر تهران در گفت و گو با اکوایران درخصوص توصیه شهرداربه توبه یکی از اعضا که نسبت به انتصابات فامیلی انتقاد کرده بود گفت :‌به مصداق آیه شریفه قرآن « لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَ » یعنی دائماً حرف چیزی را نزنید که خودتان به آن عمل نمی کنید؛ خودتان اولین عامل باشید به آن چیزی که حرفش را می زنید. این توصیه من به شهردار تهران است.

او ادامه می دهد :‌همه ما نیازمند توبه هستیم، همه گنهکاریم، همه ما قصور و تقصیر داریم و شکی نیست ولی در موضوع خودش. این که واقعیتی بیان می شود و احتمالاً ایشان با آن موافق نیستند که دلیل توبه نمی شود. اتفاقاً باید از نگفتن هایمان توبه کنیم، نه گفتن هایمان.