به گزارش اکوایران، در میان آگهی‌های رهن و اجاره‌خانه در شمال تهران، برخی از آنها بیشتر خودنمایی می‌کند. آپارتمان‌هایی مجلل با امکانات و مشاعات خاص که اجاره ماهانه آن‌ها بین 100 تا 800 میلیون تومان و ودیعه آن‌ها بین یک الی 10 میلیارد تومان است.

در محله زعفرانیه، واحدی با 600 مترمربع زیربنا و 2 سال عمر بنا، با 5 میلیارد تومان رهن و 500 میلیون تومان اجاره ماهانه آگهی شده است. در توضیحات آن آمده که این واحد دارای مشاعات هتل، 5 خواب، روف گاردن اختصاصی، سالن سینما، استخر، سالن ورزش، سالن ماساژ، سالن اجتماعات، لابی مجلل و ارتفاع سقف 4 مترمربع است.

یک واسطه‌گر ملکی در منطقه یک تهران، در رابطه با وضعیت تقاضای این واحدها به اکوایران می‌گوید: اگر کسی بخواهد بدون خرید یک واحد 750 متری در آن زندگی کند، طبعا باید این مبالغ را برای اجاره آن به پردازد که البته این آپارتمان‌ها متقاضیان خاص خود را هم دارد.

او با اشاره به اینکه خواهان این آپارتمان‌ها از حوزه‌های کاری مختلف هستند ادامه می‌دهد: این مستاجران، افرادی هستند که درآمد بالایی به نسبت اجاره‌ای که می‌پردازند دارند. اشخاص بزرگ هر صنف که در حیطه شغلی خود شماره یک هستند، توان پرداخت این اجاره را دارند؛ مانند شماره یک سازنده‌های ملک و اصناف مختلف.

به گفته وی، مستاجران واحدهای این چنینی کمتر جابه‌جا می‌شوند و برخی از مشتریان حتی اجاره یک سال را به صورت کلی در اولین ماه واریز می‌کنند؛ یعنی برای مثال کسی که اجاره ماهانه واحدش 500 میلیون تومان است، پس از اخذ قرارداد، 6 میلیارد تومان اجاره نیز به علاوه رهن 5 میلیارد تومانی را پرداخت می‌کند.

این واسطه‌گر ملکی در شمال پایتخت می‌گوید، رهن و اجاره اینگونه واحدها کم هزینه‌تر است برای این چنین اقشار؛ چراکه هزینه خرید یک واحد 750 متری که هر متر آن، برای مثال 500 میلیون تومان است، عدد بزرگی می‌شود و مستاجر این واحدها به جای اینکه 375 میلیارد تومان خود را صرف خرید این ملک کند؛ این ملک را اجاره می‌کند و همان بودجه را صرف گسترش دادن کسب‌وکار خود می‌کنند.

 اغلب این واحدها فرنیش(مبله) هستند و از متریال وارداتی برای تجهیزات آن استفاده می‌شود.

با اجاره سالیانه یک آپارتمان لوکس کجا خانه بخریم؟

مجموع اجاره ماهانه واحد مذکور در طول یک سال 6 میلیارد تومان است؛ اما با اجاره یک سال این آپارتمان چه واحدهایی می‌توان خرید؟ در محله اباذر، آپارتمانی 83 متری و 19 سال ساخت، به قیمت 6 میلیارد تومان و در محله سعادت آباد، واحدی 65 متری و دارای 16 سال عمربنا، و در محله پونک، آپارتمانی با 75 مترمربع مساحت و 20 سال عمربنا، با قیمت 6 میلیارد تومان عرضه شده است.

جدول مس6