به گزارش اکوایران، منطقه ۷ شهرداری تهران در مرکز شهر تهران واقع شده و از سمت شمال به بزرگراه رسالت، از سمت شرق، خیابان‌های مجیدیه و سبلان، از جنوب به خیابان‌های انقلاب و دماوند و از غرب به بزرگراه مدرس و خیابان شهید مفتح متصل می‌شود.

یک واسطه‌گر ملکی در این منطقه بنا به مشاهدات خود از وضعیت عرضه و تقاضای مسکن می‌گوید: هم‌اکنون بازار معاملات ملکی در بنگاه ما راکد نیست و معامله صورت می‌گیرد اما اکثرا در بخش واحدهای ریزمتراژ و با قدمتی بالای 20 سال است که باید برای خرید آنها حداقل بودجه‌ای بین 2 میلیارد و 500 میلیون تا 2 میلیارد و 800 میلیون تومان در نظر داشت.

او اضافه می‌کند: هم‌اکنون قیمت مسکن این منطقه نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته خود برابری می‌کند و می‌توان گفت که رشد قیمت متوقف شده است.

بنا به داده‌های بانک مرکزی از بازار مسکن در آبان ماه، متوسط قیمت هرمتر مربع مسکن در منطقه 7، 72 میلیون تومان است و در آبانی که گذشت، 226 معامله انجام شده است.

در محله ارامنه، آپارتمانی با 115 مترمربع زیربنا و  8 سال عمربنا، 7 میلیارد و 200 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

برای واحدی با 114 مترمربع زیربنا و نوساز در سبلان شمالی، 6 میلیارد و 612 میلیون تومان تعیین شده است. همچنین در محله نامجو، واحدی با 55 مترمربع زیربنا و 20 سال عمربنا، 3 میلیارد و 300 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

م58