محسن هرمزی با اعلام این خبر، افزود: در تفاهم با وزارت دفاع، در تلاش هستیم تا نسبت به نصب و راه‌اندازی کارتخوان‌های جدید در ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس‌ بخش خصوصی ناوگان اتوبوسرانی پایتخت اقدام کنیم.

وی با اشاره به اینکه فرایند اورهال اتوبوس‌های فرسوده در دست انجام است، اظهار کرد: امیدواریم تا پایان امسال، عملیات بازسازی ۵۰۰ دستگاه اتوبوس ۱۸ متری بی‌آرتی به پایان برسد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال، ۱۲ رام قطار مترو اورهال شده است، گفت: در پی سفر شهردار تهران به چین، داخلی‌سازی بوژی واگن‌ها محقق شده و تولید قطار ملی به مراحل مطلوبی رسیده است.

هرمزی در بخش دیگری از صحبت‌های خود از ورود دو نمونه از اتوبوس‌های جدید برقی خریداری‌شده به کشور در بهمن‌ماه، گفت: پس از ورود این نمونه‌ها، خرید  دو هزار و ۱۹۴ دستگاه اتوبوس برقی که قرارداد آنها قبلاً با چین منعقد شده است، اجرایی خواهد شد.

وی با تأکید بر تفاهم صورت‌گرفته مبنی بر ورود ۲۰۰ دستگاه اتوبوس برقی به کشور به فاصله هر دو ماه یک بار، افزود: این اتوبوس‌ها با تنها یک‌بار شارژ، می‌توانند یک شبانه‌روز کامل فعالیت کنند.

هرمزی با اشاره به اینکه واردات اتوبوس‌های برقی به شرط انتقال تکنولوژی به شرکت‌های داخلی است، گفت: قرارداد ورود ۲۵ هزار تاکسی برقی، ۱۰ هزار وَن و ۱۰۰ هزار موتور برقی نیز نهایی شده است و امیدواریم ورود این تعداد وسایل نقلیه به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کمک کند.

وی با بیان اینکه اثر ورود ناوگان جدید به صورت تدریجی نمایان خواهد شد و اوضاع حمل‌ و نقل عمومی تا سال آینده تا حدودی بهبود خواهد یافت، تصریح کرد: اساس کارمان را بر مبنای اثرگذاری در حوزه ناوگان حمل و نقل عمومی گذاشته ایم. 

هرمزی با اعلام اینکه پیش‌شرط تحقق اولویت حمل و نقل پاک، به‌کارگیری ناوگان انبوه‌بر برقی است، اظهار کرد: در تلاش هستیم تا با مشارکت نخبگان و صاحب‌نظران، طرح جدید ترافیک تهران را جایگزین طرح فعلی کنیم که موجبات مردگی مرکز شهر شده است.

وی با ابراز امیدواری در مورد کاهش محدوده طرح ترافیک با با ادغام طرح ترافیک و طرح زوج و فرد، افزود: البته اعمال قوانین و مقررات خاص برای تردد خودروهای برقی به ویژه در محدوده‌ مرکزی شهر ضرورت دارد.

  هرمزی با اشاره به اینکه خودروهای برقی را در محدوده طرح ترافیک گسترش خواهیم داد، اظهار کرد: استفاده از موتورسیکلت‌های برقی را با کمک مردم توسعه می‌دهیم و اتوبوس‌های برقی را در ناوگان اتوبوسرانی به کار می گیریم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره اجرای طرح شاتل سرویس در پایتخت گفت: طرح شاتل طرحی است که برای اولین بار در تهران در حال پیاده سازی و اجراست. قرار است تا در این طرح بر مبنای تقاضا به مردم سرویس بدهیم.

وی با بیان اینکه این طرح در حال حاضر مشکلاتی دارد که درصدد حل آن هستیم، عنوان کرد: تاکنون استقبال شهروندان از شاتل سرویس خوب بوده و موفق عمل کرده است. با این حال هنوز با آن شرایط ایده‌آل مدنظر کمی فاصله دارد. 

معاون شهردار تهران درباره المان‌هایی که منجر به خدمات دهی بهتر این طرح می‌شود، گفت: تعداد سرویس‌هایی که باید طی یک روز انجام بشود از مهمترین این موارد است. در حال بررسی این مسئله هستیم تا به توافقاتی برسیم که همه ظرفیت ون‌های درنظر گرفته شده را وارد این طرح کنیم.این کار اگر صورت بگیرد به هدف مورد نظر می‌رسیم. باید تمام ۱۹۰ دستگاه ون برقی که برای شاتل سرویس در نظر گرفته‌ایم را به مدار وارد کنیم.

 هرمزی در پایان بیان کرد: فعلا پایانه ونک پایلوت این طرح است اما اگر تمام ظرفیت را وارد خطوط کنیم پایانه‌های دیگر نیز به این طرح می‌پیوندند.