مهدی چمران در حاشیه دویست و نهمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به قرائت نطق پیش از دستور رییس کمیته حقوقی شورا در این جلسه اظهار کرد: فرمانده سپاه محمد رسول الله نیز درخصوص کنگره ۲۴ هزار شهید گزارش ارائه خواهد کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که "چرا همزمان با هفته هوای پاک خبری از برنامه‌ خاصی در سطح شهر نیست" با بیان اینکه دیدند از هوای پاک خبری نیستند و گفتند بهتر است در تقویم نیز خبری نباشد، یادآور شد: امیدواریم با همکاری تمام دستگاه‌ها به هوای پاک دست یابیم. البته بدون کمک مردم نیز نمی‌توان به جایی رسید.‌ امیدواریم اقدامات به گونه‌ای انجام شود که شرمنده مردم نشویم.

وی ادامه داد: بهره‌برداری از تاکسی‌های برقی وارداتی با حضور وزیر صمت و شهردار تهران به مناسبت روز هوای پاک انجام می‌شود.‌ البته انتظار داریم از این تعداد معدود به تعداد قابل توجهی برسیم.

چمران با بیان اینکه بنده نشنیده‌ام که اعضای شورا در انتخابات مجلس در شهرستان ها شرکت کرده اند، گفت: در تهران که کسی از شورا در انتخابات شرکت نکرده چراکه اگر قرار بود شرکت کند، باید استعفا می‌داد.

وی با اعلام اینکه قطعاً رقم بودجه سال آینده بیش از ۱۰۰ همت خواهد بود و رقم دقیق آن پس از بررسی‌ها مشخص خواهد شد، تصریح کرد: هنوز در حال بررسی متمم بودجه هستیم و لایحه سال آینده هنوز وارد بررسی نشده است.