به گزارش اکوایران، محمدرضا قلندر شریف - شهردار مشهد - امروز (پنجشنبه - ۲۸ دی) در مراسم افتتاح بوستان برکت که با حضور وزیر کشور برگزار شد، اظهار کرد: امروز در پارک شهری قرار داریم که از سال ۹۹ کلنگ زنی آن آغاز شده و به عنوان یک زخم بر بدنه شهر باقی مانده بود که خوشبختانه با همت همکاران توانستیم در سال جاری این پروژه را به اتمام برسانیم.

وی افزود: بوستان برکت دارای سه پارکینگ با مساحت ۱۳ هزارمترمربع و ظرفیت ۵۲۰ خودرو به همراه ۴۰ چشمه سرویس بهداشتی، دو زمین‌بازی کودکان، نمازخانه، زمین‌های ورزشی روباز بسکتبال، بدمینتون، فوتسال، والیبال و والیبال ساحلی است.

شهردار مشهد دیگر ویژگی‌های این بوستان را امکان استفاده از گیاهان با مصرف کم و متوسط آب و باشگاه کشاورزی خرد شهری اشاره کرد که در مزارع ۲۵ متری تحویل شهروندان شده و به گفته وی، شهروندان ضمن آموزش و بهره برداری از این مزارع می‌توانند برکت سفره خود را افزایش می‌دهند.

وی گفت: تا دهه فجر تعداد زیادی پروژه به بهره‌برداری و تعدادی به اتمام می‌رسد. همچنین در راستای آبیاری فضای سبز نیز پروژه‌ای با قرارگاه خاتم منعقد شده برای انتقال آب از تصفیه خانه پرکندآباد به میدان آزادگان و احداث مخزن ۵۰ هزار متر مکعبی و احداث تصفیه‌خانه آزادی در میدان قایم که اعتبار آن ۲هزار میلیارد تومان است.

قلندر شریف تصریح کرد: علاوه بر این قراردادی با تضمیمن و حمایت شرکت آب و فاضلاب، آبفا و آب منطقه با بخش خصوصی جهت تامین آب ۱۱ و نیم میلیارد از پساب شهری جهت تامین فضای سبز طی ۲۵ سال امضا شده است.

بوستان شهری برکت با ۲۳.۵ هکتار مساحت به عنوان نخستین باشگاه کشاورزی شهری ایران امروز با حضور وزیر کشور در مشهد افتتاح شد.

این بوستان شهری حدفاصل بولوار سید رضی و دانشجو در حاشیه بزرگراه امام علی(ع) واقع‌ شده، بوستان برکت در دو فاز و با اعتبار ۱۹۳ میلیارد تومان احداث‌ شده که فاز اول این بوستان به مساحت ۳.۵ هکتار سال گذشته به بهره‌برداری رسیده است.