به گزارش اکوایران ،محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در دویست و چهاردهمین جلسه شورا با بیان اینکه باید هر سال تقاضا کنیم که لایحه عوارض را ارائه دهند، گفت: ما از یک ماه پیش بارها تذکر دادیم که لوایح عوارض را سریع تر ارائه دهند. اگر قرار باشد لوایح دیر ارائه شود باید بدانیم که در سال آینده چند ماه زمان صرف کرده و طرح تدوین کنیم.

رئیس شورای شهر تهران گفت: سال قبل عوارض حفظ و گسترش فضای سبز مبتنی بر ارزش اکولوژیک درختان پنج درصد افزایش یافته بود اما کمیسیون معماری و شهرسازی امسال ۱۵ درصد افزایش را پیشنهاد داده . پیشنهاد رئیس کمیته ایمنی شورا نیز افزایش پنج درصدی این نرخ است.

 اعضای شورای  شهر تهران، افزایش پنج درصدی نرخ عوارض حفظ و گسترش فضای سبز مبتنی بر ارزش اکولوژیک درختان را به تصویب رساندند.

 مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران در دویست و چهاردهمین جلسه شورا در جریان بررسی عوارض صدور مجوز تأسیسات شهری (آنتن‌ها و دکل‌ها) در سال ۱۴۰۳ با بیان اینکه ۳۵ درصد افزایش برای صدور مجوز نصب دکل پیش بینی شده است، اظهار کرد: ۲۰ درصد نیز برای تمدید مجوز سالیانه پیش بینی شده است.

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه این عوارض از کسانی گرفته می شود که از مردم پول زیادی می گیرند و سهم خود را نمی پردازند، گفت: دکل های زیادی نصب شده و شرکت ارتباط مشترک شهر نیز دکل ها را جمع نکرده است؛ دکل های بدون مجوز باید جمع آوری شوند و در غیر این صورت، شرکت جمع می شود.

وی با تأکید بر اینکه باید با قدرت با نصب دکل های غیرمجاز برخورد شود، اظهار کرد: صریح می گویم که به شام و ناهاری می دهند و جلسات مفصلی که برگزار می کنند، نباید نگاه شود و حق مردم را باید از این شرکت ها گرفت.

سید احمد علوی با بیان اینکه یک شرکت پنج هزار دکل غیرمجاز در شهر نصب می کند و بدون اینکه حق شهرداری تهران را پرداخت کنند، فعالیت دارد، گفت: پرونده ۸۰۰ دکل توسط شهرداری تهران به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع داده شده و از مابقی آن کاسبی می کنند.

در ادامه این جلسه پیشنهاد مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران مبنی بر افزایش ۳۵ تا ۴۰ درصدی نرخ عوارض صدور مجوز نصب دکل های مخابراتی تصویب شد.