به گزارش اکوایران؛ یک شرکت تولیدکننده حلال‌های شیمیایی در جاده چیتگر به شهریار و در محدوده معادن شهر قدس طعمه حریق شد، شرکت سالار شیمی روبروی محدوده روستای رضی آباد بالای شهریار و در نزدیکی مرکز معاینه فنی شهرداری قدس قرار دارد.

برخی از مردم ساعتی قبل از صدای انفجار شنیدند که پس از آن دود در آسمان غرب استان تهران دیده شد، با این حال خودروهای آتش‌نشانی در محل حادثه حضور دارند.

در همین رابطه محسن همیانی، مدیرعامل سازمان آتش‎‌نشانی شهرداری به خبرگزاری فارس گفته که حادثه اتفاق افتاده در شهر قدس مربوط به آتش‌سوزی در شرکت خصوصی سالارشیمی است که در آن مخازن سوخت وجود دارد و این مخازن دچار انفجار شدند که اکنون آتش‌نشانان از شهر قدس و شهریار در حال اطفای حریق و جلوگیری از سرایت آتش به سایر مخازن هستند.

او از حجم زیاد حریق خبر داده و اظهار کرده که دلیل این انفجار فعلا مشخص نیست و تعیین علت آن نیازمند نظر کارشناسان است.

صدای انفجار در شهرقدس امنیتی نبود

فرماندار شهرقدس اعلام کرد که به هیچ عنوان صدای انفجار مربوط به مسائل امنیتی نبوده و فقط موضوع حریق مطرح است. این حادثه به علت اخلال در فرآیند خط تولید به وقوع پیوسته است.

او تاکید کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته در کوتاه‌ترین زمان آتش نشانی‌های قدس، شهریار، فردیس، استان البرز و تهران بزرگ وارد صحنه شدند و در حال اطفای حریق مخازن هستند.

براساس اظهارات این مقام مسئول، باقی مانده آتش سوزی بوسیله سیستم‌های اطفا حریق در حال اطفا و بحران مدیریت شده و هیچ تلفات جانی نداشته ایم.

فرماندار شهرقدس تاکید کرد: خسارت در بخش مالی بوده و در صورت بیمه بودن شرکت پشتیبانی‌های لازم انجام خواهد شد.