به گزارش اکوایران، بررسی فایل‌های مشاوران ملکی در تهران نشان می‌دهد که تعداد فایل‌های سبز(زیر قیمت متوسط منطقه) و تعداد فایل‌های مشکی(در محدوده میانگین قیمت منطقه) نسبت به تعداد فایل‌های قرمز (بالاتر از قیمت متوسط منطقه) بیشتر است اما این تایید‌کننده عقب نشینی خریداران از قیمت پیشنهادی خود در تمام مناطق تهران نیست.

یک واسطه‌گر ملکی در منطقه 5 پایتخت در این رابطه می‌گوید که تعداد فایل‌های فروش کاهش یافته است؛ خریدار ملک در بازار وجود دارد هرچند بسیار کم و واسطه‌گر ملکی دیگر در منطقه 10 می‌گوید، خریدار و فروشنده هر دو در بازار مسکن این منطقه وجود دارد.

برخی از مشاوران ملکی انتظار دارند تا پایان سال جاری و در فروردین سال آینده نیز بازار همچنان راکد بماند؛ بنا به اظهارات آنها نوسانات اخیر دلار منجر به ایجاد جو روانی در میان خریداران و فروشندگان شده و در انتظار نوسانات دیگر هستند.

واحدی 102 متری و 20 سال ساخت در محله پیروزی، 5 میلیارد و 700 میلیون تومان و واحدی دیگر در نیروی هوایی با 79 مترمربع زیربنا و 20 سال عمربنا، 3 میلیارد و 964 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

در سبلان شمالی، آپارتمانی 50 متری و 8 سال ساخت، 3 میلیارد و 100 میلیون تومان و در بلوار فردوس، آپارتمانی 106 متری و 6 سال ساخت، 10 میلیارد و 500 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

مسکن ج