به گزارش اکوایران، مهرداد بذرپاش - وزیر راه و شهرسازی - در حاشیه هجدهمین همایش سراسری مدیران و رؤسای پلیس راهور فراجا در جمع خبرنگاران از ورود هواپیماهای جدید به کشور خبر داده و گفته که این موضوع می‌تواند کمک بزرگی در جابه‌جایی مسافران داشته باشد.

به گفته وی، هواپیماهایی که نیاز به اورهال داشتند تعمیر شده‌اند و ناوگان هوایی برای نوروز نوسازی شده است و دستور داده‌ شده تا تمامی ناوگان‌ها در نوروز به صورت کامل در اختیار بخش مسافری باشند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: البته تعدادی از هواپیماها برای تعمیر (اورهال) نیاز به یک یا دو قطعه داشتند که این قطعات از گمرک ترخیص شده و این هواپیماها در حال تعمیر هستند.

او با اشاره به اینکه نوروز امسال ناوگان هوایی وضعیت بهتری برای جابه‌جایی مسافران دارد اضافه کرد، ۸۷۸ نقطه حادثه خیز جدید شناسایی شده است که ۴۰۰ نقطه آن رفع خط شده است.

۱۵ میلیارد تومان برای ساخت هواپیمای داخلی اختصاص یافت

جعفر یازرلو- سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور - نیز روز گذشته اعلام کرد: ۱۵ میلیارد تومان برای ساخت هواپیمای داخلی اختصاص یافته است.

به گفته وی، در راستای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، تقویت ناوگان هوایی کشور و نوسازی ناوگان، سازمان هواپیمایی کشوری با همکاری صندوق کار آفرینی امید و بعد از تشکیل کار گروه تدوین دستورالعمل و بررسی صلاحیت متقاضیان، اقدام به پرداخت تسهیلات حمایتی می‌نماید.

او می گوید: در این راستا اعطای تسهیلات حمایتی به شرکت‌های دانش بنیان در دستور کار سازمان هواپیمایی کشوری قرار گرفته است.

 بنا به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، میزان تسهیلات در نظر گرفته شده بسته به نوع، ماهیت و حجم پروژه‌های تعریف شده متغیر بوده و سقف آن با تشخیص سازمان هواپیمایی و صندوق تا ۱۵ میلیارد تومان است که بعد از سیر فرآیند مربوطه قابل پرداخت خواهد بود.