به گزارش اکوایران، شهر جدید پردیس مرکز شهرستان پردیس است که در استان تهران و در شمال شرق پایتخت قرار دارد. این شهر از سمت غرب با شهر تهران، از سمت شرق با شهرستان دماوند، از سمت شمال با شمیرانات و از جنوب به شهرستان پاکدشت متصل می‌شود و در مجموع شامل 11 فاز است.

یک واسطه‌گر ملکی در فاز 8 پردیس به اکوایران می‌گوید: هم‌اکنون متقاضی رهن و اجاره کم و بیش وجود دارد؛ اگر ملکی با قیمت مناسب عرضه شده باشد متقاضی آن نیز بیشتر است و سریع‌تر اجاره داده می‌شود.

به گفته وی، وضعیت خرید و فروش ملک راکد است؛ اما اسفندماه سال گذشته به دلیل افزایش قیمت‌ها، بازار مسکن داغ بود و اکنون تنها ملک‌های با امکانات با قیمت مناسب به فروش می‌روند.

او همچنین می‌گوید در فاز 8 پردیس، برای رهن کامل یک آپارتمان با متراژ حدودی بین 97 تا 98 مترمربع و با امکانات، به بودجه‌ای بین 350 تا 400 میلیون تومان نیاز است.

به گفته این مشاور ملکی، برای خرید واحدی با این متراژ و ویژگی‌ها در این فاز، دست کم به 2 میلیارد و 800 تا 2 میلیارد و 900 میلیون تومان نیاز است.

در فاز 3 پردیس، رهن کامل آپارتمانی 76 متری و 8 سال ساخت، 340 میلیون تومان و رهن کامل واحدی 76 متری در فاز 9، 180 میلیون تومان است.

برای آپارتمانی 125 متری و 1 سال ساخت در فاز 8، 250 میلیون تومان رهن و 3 میلیون و 400 هزار تومان اجاره ماهانه در نظر گرفته شده است.

photo_۲۰۲۴-۰۳-۱۳_۱۰-۴۸-۴۹