پرویز سروری در دویست و سی و هشتمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به افتتاح پیوسته پروژه های عمرانی گفت : از معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران تقدیر می کنیم که شاهد رگبار افتتاح ها از سوی انها در شهر هستیم. به طوری که پروژه دسترسی بزرگراه شهید چمران به همت غرب توانست ۱۰ کیلومتر مسیر مردم را کوتاه تر کند و امیدواریم این روند ادامه دار باشد.

در ادامه محمد آقامیری هم با بیان اینکه امروز آحاد ملت ایران داغدار هستند، گفت:شهید رئیسی عمر سه ساله ریاست جمهوری خود را در خدمت به مردم وقف کرد. به گفته ایشان بهترین وسیله تقرب الهی گره گشایی از زندگی مردم است و به آنچه می گفتند اعتقاد داشتند.

وی با بیان اینکه ایشان در روز تنفیذ خود این موضوع را اعلام کرد که خدمت به مردم، ایجاد گشایش و اجرای عدالت را انگیزه خود می داند و بر این اساس هم عمل کرد، گفت: از سازمان آتش نشانی تقدیر می کنم که هر حادثه ای در کشور روی می دهد، شهرداری را رو سفید می کنند.

آقامیری همچنین تصریح کرد: سوالاتی مطرح می شود که این حادثه را از حادثه عادی خارج می کند و این موضوع مطرح شده که ممکن است این اتفاق سانحه نبوده باشد، لذا نیروهای امنیتی و نظامی این موضوع را بررسی کنند و گزارشات خود را ارائه دهند.

در این جلسه ، تغییر نام ۱۸ معبر در مناطق ۱۰، ۱۲، ۱۴ و ۲۲ به نام شهدا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 معابر منطقه ۱۰ شامل کوچه هاشمی در خیابان قزوین به نام شهید رضا غلامرضازاده، کوچه شجاعی در خیابان مرتضوی به نام شهید حبیب اله کندوانی، کوچه رضایی در خیابان حسام الدین به نام شهید عباس علی صیدآبادی، کوچه لاله در بریانک به نام شهید مسعود ثقفی، کوچه پرستو در خیابان شهید محبوب مجاز به نام شهید امیرحسین چرتابی، کوچه رویا در خیابان کمیل به نام شهید مهدی آیین پرست و کوچه مظفری در خیابان شهید محبوب مجاز به نام شهید صابر شاطری نامگذاری شدند.

در منطقه ۱۲ کوچه حمام حوری در بلوار آیت الله علم الهدی به نام شهید محمد کامران، کوچه ماهور در خیابان ۱۷ شهریور به نام شهید محسن توکلی و کوچه فرخی در خیابان ایران به نام شهیدان محمدعلی و مجید قربانی و در منطقه ۱۴ کوچه چهارم غربی در خیابان پیروزی به نام شهید محمد تقی امامی پور و کوچه ژاله در خیابان ۱۷ شهریور به نام شهید داوود احمدی تغییر نام دادند.

همچنین در منطقه ۲۲ نامگذاری معابر با حفظ شماره تغییر نام دادند که شامل کوچه بنفشه پنجم در شهرک گلستان به نام شهید امیرحسین همتی روزبهانی، کوچه لاله اول دهکده المپیک به نام شهید بهرام خرم قهفرخی، کوچه بنفشه هفتم شهرک گلستان به نام شهید حسن وفایی، کوچه یاس هشتم در شهرک گلستان به نام شهید حسین عزتی، خیابان دوم بلوار پرویز دهداری به نام شهید رمضان پناهی و خیابان سما ۱ در شهرک شهید باقری به نام شهید محمود مسعودی پور است.

 تغییر نام این معابر با حداکثر آراء موافق به تصویب رسید.

در این جلسه یک فوریت انحلال شرکت یادمان سازه مورد بررسی قرا گرفت .علی اصغر قائمی، مهدی عباسی، سید جعفر تشکری هاشمی و مهدی اقراریان اعضای شورای اسلامی شهر تهران در دویست و سی و هشتمین جلسه شورا و در جریان بررسی یک فوریت لایحه انحلال شرکت یادمان سازه خواستار بررسی این موضوع خارج از فوریت شدند.

مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی شورا با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ ما تشکیل سازمان فناوری های نوین را با تأکید بر عدم ایجاد ساختار و نیروی انسانی جدید مصوب کردیم، گفت: درخصوص شرکت یادمان سازه نیز وقتی یک ریل گذاری انجام دادیم درخواست داریم که کار امروز به فردا محول نشود.

مجید باقری معاون برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران با بیان اینکه این سازمان با سازمان فناوری اطلاعات متفاوت است، یادآور شد: اساسنامه شورا به وزارت کشور رفت و گفتند باید از سازمان امور اداری و استخدامی استعلام بگیرید که آیا تشکیل ساختار است یا نه. سازمان اداری و استخدامی خواست در صورت عدم ایجاد ساختار، پیشنهادات مطرح شود.

وی افزود: از آنجا که امسال برای سازمان فناوری های نوین بودجه در نظر گرفتیم و تا اساسنامه تصویب نشود نمی توانیم بودجه آن را عملیاتی کنیم، درخواست داریم یک فوریت به تصویب برسد. رای اینکه بتوانیم اساسنامه مصوب داشته باشیم تا بودجه را عملیاتی کنیم درخواست داریم یک فوریت تصویب شود.

در ادامه یک فوریت لایحه انحلال شرکت یادمان سازه با ۱۱ رأی موافق تصویب شد.