براساس داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران،کیفیت هوای امروز -چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - در شرایط قابل قبول قرار دارد. به طوری که وضعیت آلاینده شاخص ( PM۲.۵) هم‌اکنون عدد ۸۹ را نشان می‌دهد. این در حالی است که دو ایستگاه (پونک.منطقه ۵ و دانشگاه علم و صنعت.منطقه ۴) در وضعیت پاک (سبز) و ۱۷ ایستگاه در وضعیت قابل قبول (زرد) قرار دارند.

همچنین در ۵ ایستگاه ( شادآباد.منطقه ۱۸، شهرری.منطقه ۲۰، شهرداری منطقه ۱۹، میدان فتح.منطقه ۹ و ژئوفیزیک.منطقه ۶) وضعیت ناسالم برای گروه های حساس (نارنجی) و در یک ایستگاه (شریف.منطقه ۲) وضعیت ناسالم (قرمز) ثبت شده است.

 شاخص کیفیت هوای تهران در ۲۴ ساعت گذشته روی عدد ۸۸ و وضعیت قابل قبول قرار داشت.

بر اساس گزارش سایت کنترل کیفیت هوای تهران ایستگاه شریف در منطقه ۲ با ثبت عدد شاخص ۱۵۱ و وضعیت ناسالم، آلوده ترین نقطه و ایستگاه دانشگاه علم و صنعت در منطقه ۴ با شاخص ۴۴ و قرار گرفتن در وضعیت پاک، بهترین شرایط را در شهر تهران دارند.

تهران از ابتدای امسال تاکنون ۵ روز هوای پاک، ۷۴ روز قابل قبول و ۵ روز ناسالم برای گروه های حساس را تجربه کرده است؛ این در حالی است که پایتخت‌نشینان سال گذشته ۸ روز هوای پاک و ۷۰ روز هوای قابل قبول و ۶ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس را تجربه کرده بودند.