حبیب کاشانی خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران در دویست و چهل و چهارمین جلسه شورا در جریان بررسی گزارش حسابرسی سازمان نوسازی شهر تهران برای سالهای مالی ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ با بیان اینکه سازمان موظف است وضعیت مالیاتی را تعیین تکلیف کند، اظهار کرد: انتقال اسناد مالکیت به نام بانک شهر و توقف احتساب جریمه بانک شهر، ایجاد پوشش بیمه ای پروژه های ساختمانی در جریان تکمیل و تکمیل شده، رعایت مفاد اساسنامه، تعیین تکلیف دعاوی حقوقی مطروح علیه سازمان، تعیین تکلیف وصول و تسویه بدهی و مطالبات سنواتی از سازمان ها و شرکت های تابعه، تعیین تکلیف انتقال اسناد اراضی تملکی از اشخاص ثالث و زمین های مربوط به محل احداث پروژه ها و تعیین تکلیف حساب های فی ما بین با شرکت های نوسازان و مناطق از جمله تکالیف این سازمان است.

سید مهدی هدایت مدیرعامل نوسازی شهر تهران گفت: چهار اقدام مهم انجام شده و ۲۲ میلیارد تومان از مالیات تعیین تکلیف شده که در گزارش امسال نخواهد بود. برخی زمین ها را به عنوان مطالبات به بانک شهر ارائه دادیم و بخشی از جرائم نیز بخشوده شد و دو پروژه منتقل شده و دو پروژه نیز در حال انتقال است.

وی افزود: امسال ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی بانک ملی انجام شده و ۱۲ فقره دعاوی به هشت فقره کاهش یافته و تلاش ما این است که تا پایان امسال این دعاوی نیز خاتمه یابد.

هدایت با بیان اینکه دیگر بندهای تکلیفی نیز در حال پیگیری است، خاطرنشان کرد: تلاش بر این است در گزارش حسابرسی سال ۱۴۰۳ بندهای تکلیفی موجود حل و فصل و حذف شود.

گفتنی است گزارش حسابرسی سازمان نوسازی شهر تهران برای سالهای مالی ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ با حداکثر آراء موافق تأیید شد.

در ادامه این جلسه مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه کارمندان شهرداری اجازه استفاده از امکانات را برای انتخابات ندارند، یادآور شد: استفاده از نیروهای انسانی نیز ممنوع است و این تذکر را به مدیران ارشد شهرداری اعلام می کنم.

وی افزود: در یک یا دوره اعضا در مسجد شیخ فضل اله نوری گردهم می آمدند و این مسئله را به صورت جدی به آنها یادآوری می کردیم. در حال حاضر چنین ضرورتی را نمی بینم و همین تذکر به نظر کافی است و قطعاً شاهد چنین چیزی نخواهیم بود.

چمران با بیان اینکه امروز سه تن از اعضا برای دعای عرفه در کربلا هستند، گفت: آقای تشکری، آقای اقراریان، آقای مظفر و خانم معدنی پور نیز بیمار بودند و همین باعث شد تعداد کمتری در شورا حضور یابند. از سه شنبه ۲۹ خردادماه تعطیلات نیمه اول سال شورا تا پنج تیرماه اعمال خواهد شد.

مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی شورا با بیان اینکه غیبت اعضا در جلسات صحن شورا بعضاً به دلیل حضور در دیگر جلسات است، تصریح کرد: بنده امروز از ساعت هفت صبح برای بررسی برخی پرونده ها در جلسه حضور داشتم و علت تأخیر حضور در برخی جلساتی است که از پیش تعیین شده است.