اصغر عطایی در حاشیه بازدید از جایگاه‌های عرضه دام زنده شهرداری تهران ویژه عید قربان در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه جایگاه‌های عرضه دام زنده به صورت مقطعی و ویژه عید قربان و روز عرفه برپا می‌شوند شاید برخی موضوعات محیط زیستی در آنها به صورت کامل رعایت نشود به شکلی که برای مثال خونابه ناشی از ذبح دام زنده نباید به چاه‌های جذبی وارد شود بلکه باید فرایند دیگری را برای این موضوع با توجه به مسائل محیط زیستی طی کرد که چنین موردی در این جایگاه‌ها دیده نمی‌شود. 

وی افزود: بی تردید برای برخی از جایگاه‌ها باید تمهیدات بهتری اندیشیده شود که برای مثال  جایگاهی که شهروندان حضور پیدا می‌کنند باید به گونه‌ای جانمایی انجام شود که گرد و غبار در جایگاه وجود نداشته باشد. 

وی ادامه داد: قطعاً برپایی جایگاه‌های عرضه دام زنده خدمات خوبی را به شهروندان ارائه می‌کند.  در مجموع خدماتی که از مسیرهای دیگری که قطعاً غیر بهداشتی هستند و مسائل محیط زیستی نیز در آنها به هیچ عنوان رعایت نمی‌شود این جایگاه ها بسیار مناسب تر هستند.

وی تاکید کرد: در این جایگاه‌ها با توجه به حضور دامپزشک از ورود دام بیمار و عرضه آن جلوگیری می‌شود اما در مراکزی که رج از این فرایند فعالیت می‌کنند چنین مواردی رعایت نمی‌شود و ممکن است دام بیمار به شهروندان فروخته شود. در جایگاه‌های عرضه دام زنده شهرداری تهران دام پس از تایید دامپزشک و زیابی‌های بهداشتی وارد جایگاه می‌شود. 

سرپرست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه راه زیادی تا ایجاد محل کاملاً محیط زیستی و منطبق با استانداردها برای عرضه دام زنده وجود دارد افزود: نظر ما این است که هزینه‌های مربوط به ایجاد جایگاه‌های موقت عرضه دام زنده که هر ساله در ایام روز عرفه و عید قربان انجام می‌شود صرف ایجاد یک جایگاه سالم بهداشتی قابل کنترل منطبق بر همه استانداردها شود در حقیقت توصیه ما ایجاد یک جایگاه مناسب با نگاه محیط زیستی است.