به گزارش اکوایران، مقصود سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: سقف قیمت بلیت پرواز‌های داخلی در مسیرهای مختلف تعیین و در سایت هر شرکت هواپیمایی بارگذاری شده است.

به گفته وی، به طور میانگین قیمت بلیت پرواز‌ها بین یک میلیون و ۵۰۰ تا ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده و تمامی قیمت‌ها در سایت شرکت‌های هواپیمایی قرار گرفته که بعد از قطعی شدن در  سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی قرار می‌گیرد.

او توصیه کرد  که مسافران حتما بلیت پرواز‌ها را از سایت شرکت‌های هواپیمایی خریداری کنند و با مراجعه به سایت شرکت هواپیمائی مورد نظر از قیمت بلیت در مسیر‌های پروازی آن مطلع شوند.

بنا به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سامانی گفت: در صورتی که  مسافری بلیت را با قیمت بالاتر از قیمت مندرج در سایت شرکت خریداری کند  تصویر بلیت را به ایمیل info@aira.ir ارسال کنند.

در روزهای اخیر نیز سید کمال هادیانفر، معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی در خصوص افزایش نرخ بلیت پروازهای داخلی در روزهای اخیر گفت: دولت چه در قالب شورای‌عالی هواپیمایی کشوری یا ستاد تنظیم بازار یا شورای‌ عالی هماهنگی ترابری هیچ مصوبه‌ای مبنی بر افزایش قیمت بلیت هواپیما نداشته است. با این حال برخی شرکت‌های هواپیمایی به واسطه رأی صادره آذرماه ۱۴۰۲ دیوان عدالت اداری که کلیه اختیارات دولت را از نرخ گذاری و کنترل قیمت بلیت هواپیما سلب می‌کند، اقدام به افزایش قیمت بلیت‌ها کرده‌اند.

وی در ادامه توضیح داد: پیش از صدور رأی مذکور در آذرماه ۱۴۰۲، تلاش شد بر اساس سازوکاری که سود معقول شرکت‌های هواپیمایی با توجه به شرایط معیشتی و اقتصادی عموم مردم، که دسترسی عادلانه به شیوه حمل‌ونقل هوایی از حقوق مسلم آن‌هاست محقق شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به حکم دیوان عدالت اداری درباره آزادسازی نرخ بلیت هواپیما، ادامه داد: سالانه ۲۵۰ هزار میلیارد ریال هزینه یارانه سوخت ۶۰۰ تومانی هواپیما داده می شود که پروازهای خارجی ایرلاین‌ها که مشمول نرخ‌گذاری نبوده با همین سوخت یارانه ای انجام می شود و علاوه بر این، ارز نیمایی و سایر یارانه‌ها نیز داده می شود اما در نرخ گذاری، دیوان عالی عدالت اداری رأی به آزادسازی داد.