به گزارش اکوایران، به گفته واسطه‌گران ملکی، اکثریت مستاجرین در پایتخت، در حال حاضر تمایل به تمدید قراردادهای فعلی خود دارند و ترجیح می‌دهند که برای کاهش هزینه‌های جابه‌جایی، متمم‌های جدید به قرارداد اضافه کنند.

متمم قرارداد اجاره سندی است که به قرارداد اصلی اجاره اضافه می‌شود تا شرایط جدید یا اصلاحات مورد توافق بین موجر (صاحب‌خانه) و مستاجر را مشخص کند و این متمم می‌تواند شامل، افزایش یا کاهش مبلغ اجاره و توافق بر سر تغییر مبلغ اجاره باشد.

توافق و تمدید مدت اجاره و همچنین اضافه کردن یا حذف امکانات خاصی مانند پارکینگ، آسانسور یا خدمات دیگر از دیگر متمم‌های اجاره است.

تعیین مجدد مسئولیت‌ها همچون تعمیرات و نگهداری، شرایط پرداخت و تغییر در نحوه و زمان پرداخت اجاره‌بها نیز شامل این توافقات مستاجرین و موجران است؛ لازم به ذکر است که متمم قرارداد باید به صورت کتبی باشد و توسط هر دو طرف امضا شود تا اعتبار قانونی داشته باشد.

بررسی بازار رهن و اجاره تهران نشان می‌‍دهد در محله کرمان برای رهن کامل واحدی 75 متری و بدون آسانسور و پارکینگ، 850 میلیون تومان رهن و در محله آذربایجان، آپارتمانی 60 متری و بدون امکانات مذکور، با 500 میلیون تومان رهن و 2 میلیون تومان اجاره ماهانه آگهی شده است.

666