ناصر امانی در این جلسه گفت مشکلات موجود در این سازمان آشفتگی‌های زیادی ایجاد کرده است، مایه تأسف است که یکی از سازمان‌های اصلی فناوری اطلاعات کشور به این حال‌و‌روز افتاده و این مورد اعتراض جدی ماست. من در اعتراض به این وضعیت قطعا به بندهای تکلیفی سازمان رأی نخواهم داد.

مهدی اقراریان، رئیس کمیته نظارت شورا با تاکید بر اینکه باید در پایان سال سوم شورا، برای سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران چاره‌ای بیندیشیم گفت در خصوص، عملکرد این سازمان ابهاماتی وجود دارد که پیش از این نیز در این باره گفته‌ایم.

او توضیح داد که به‌عنوان مثال جایگزینی سامانه «تهران من» با سامانه «شهرزاد»، شهروندان تهرانی را با چالش مواجه کرده و آنچه ما در این باره گفته‌ایم، بی‌نتیجه و بی‌اثر بوده است و هیچ تدبیری برای این حوزه اندیشیده نشده است. لذا درخواست می‌شود همانند مجموعه توسعه فضاهای فرهنگی، در اینجا نیز کمیته‌ای تشکیل شود که فراتر از موضوع حسابرسی، این مسائل را مورد بررسی قرار دهد و با توجه به اهمیتی که دارد در شورا نیز پیگیری شود.

در ادامه مهدی چمران، رئیس شورا در توضیحاتی تکمیلی بیان داشت: لازم به ذکر است که اعضای هیئت مدیره این سازمان هنوز تکمیل نشده است؛ بنابراین امکان تشکیل جلسات وجود ندارد. پس از حمله هکری، این سازمان دچار کمی آشفتگی شده و هنوز سازمان فاوا با مشکلاتی در این زمینه در چالش است. گاهی برای حل مشکلات مجبوریم مدت‌ها منتظر اقدام فاوا بمانیم که این امر سبب شده در برخی موارد بدون ورود فاوا کارها انجام شود، چرا که اگر بخواهیم منتظر فاوا بمانیم، دوره تمام شده و برنامه‌ها عملیاتی نمی‌شود. جایگزینی متعدد مدیرعامل‌ها و روی کار آمدن افراد متعدد در ایجاد این مشکل بی‌تأثیر نبوده است.

حبیب کاشانی خزانه‌دار شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بندهای تکلیفی این سازمان و ضرورت تعیین تکلیف این بندها در مدت یک ماه، گفت: سازمان موظف است نسبت به تعیین تکلیف وضعیت مالیاتی، رعایت استانداردهای حسابداری و افشای اطلاعات در صورت‌های مالی، تعیین تکلیف مطالبات از سازمان‌ها و شرکت‌ها و تعیین تکلیف قراردادها با ذینفعان از جمله تهران من، رعایت مفاد اساسنامه اقدام کند.