به گزارش اکوایران، بررسی نظرات واسطه‌گران و فعالین ملکی نشان می‌دهد که اکثریت آنها از وزیر جدید راه و شهرسازی آشنایی چندانی ندارند و یا برایشان این موضوع آنقدر مهم نیست که اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنند.

به نظر می‌رسد که با توجه به رکودی که در یک الی دو سال اخیر در صنف مشاوران املاک پشت سر گذاشته شده، واسطه‌گران نسبتاً خسته و ناامید شده‌اند.

آنها در پاسخ به اینکه چه انتظاراتی از وزیر راه وشهرسازی دارند، نظرات متفاوتی داشتند؛ برخی از وزیر راه و شهرسازی دولت چهاردم درخواست داشتند، از موجرانی که ملک خود را با قیمتی بالاتر از عرف منطقه قیمت‌گذاری می‌کنند مالیات دریافت شود، تا به این شکل ملزم به رعایت افزایش سقف 25 درصد اجاره بها شوند. برخی دیگر از مشاوران املاک نیز با انتقاد از وضعیت بازار مسکن خواهان جلوگیری از پیشروی شرایط کنونی شدند.

برخی‌ دیگر نیز معتقدند که اگر در بخش ساخت‌وساز رونق ایجاد شود،  ممکن است قیمت مسکن کاهشی شود؛ اما نکته حائز اهمیت این است که اکثر واسطه‌های ملکی، درخواست نظارت بیشتر بر قیمت‌گذاری‌ها دارند، در حالی که تجربه قیمت‌گذاری تجربه‌ای ناکام برای سیاست‌گذار  بوده است.

آنطور که به نظر می‌رسد، وضعیت رکود تورمی واسطه‌های ملکی را خسته کرده و منجر به این شده که تصور کنند دولت می‌تواند با مداخله‌ای مناسب، برای بازار مسکن چاره‌ای بیاندیشد؛ به همین دلیل، علیرغم تمامی ناکامی‌های گذشته، همچنان به سیاستی که بارها آزموده شده امیدوارند.