به گزارش اکوایران ،لطف‌الله فروزنده در واکنش به توییت پیروز حناچی، شهردار سابق تهران که افزایش بودجه را ناشی از تورم خوانده بود، گفت: در دوره گذشته مدیریت شهری میانگین تورم ۳۲ درصد و رشد درآمدهای شهرداری تهران ۹ درصد بوده است. این در حالی است که در فاصله سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ مجموعا ۲۳۰ همت پول به خزانه شهرداری واریز شده است و رشد درآمدها به مراتب بیشتر از نرخ تورم بوده است.

وی درباره میزان بدهی شهرداری تهران به بانک‌ها نیز توضیح داد: وقتی برای تسویه اقدام کردیم و ریز بدهی به هر بانک استخراج شد، سرجمع بدهی بانکی شهرداری به ۱۷۰ همت رسید اما ما توانستیم با استفاده از ظرفیت‌های قانونی این میزان را به ۱۰۸ همت کاهش دهیم که از این رقم تاکنون ۳۳ همت پرداخت شده و امیدواریم تا پایان سال این عدد به ۴۰ همت برسد.

فروزنده مترو را یکی از پروژه‌های اولویت‌دار شهرداری تهران خواند و با بیان اینکه در فاصله سال‌های ۱۴۰۰ تا پایان ۱۴۰۲ در مجموع ۴۲ هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان از منابع مالی به مترو تزریق شده است، گفت: در همین فاصله زمانی اتوبوسرانی ۹ هزار و ۳۷۹ میلیارد و پروژه‌های عمرانی به عنوان مرتبه بعدی اولویت در شهرداری، هشت‌هزار میلیارد تومان از منابع مالی را به خود اختصاص داده‌اند.

وی درباره تامین زمین برای آرامستان جدید نیز گفت: تحویل ۴۲ هکتار زمین به بهشت زهرا برای توسعه آرامستان‌های جدید جنوب شرق تهران از جمله توافقاتی معاونت مالی و اقتصادی در سال جاری است.

معاون شهردار تهران ادامه داد: ۲۳ پروژه بزرگ مقیاس بخش خصوصی به ارزش ۷۵ همت از بلاتکلیفی خارج شده که یکی از آنها پروژه هزار و یک شهر است.

فروزنده همچنین فرصت‌های سرمایه گذاری جدید در سال ۱۴۰۳ را بیش از ۱۰۰ همت اعلام کرد.