به گزارش اکوایران،مدیران بحران تهران می گویند تهران 55 مخاطره بحران زا دارد که 14 مخاطره آن اولویت دار هستند.علی نصیری، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به تازگی اعلام کرده در آخرین بروزرسانی‌ها مشخص شد که شهر تهران ۵۵ مخاطره بحران زا دارد، که  ۱۴ مخاطره از جمله زلزله، سیل، آلودگی هوا، طوفان گرد وغبار، حریق، زمین لغزش، فرونشست زمین، خشکسالی و قطع آب، حوادث ترافیکی، حوادث مواد خطرناک، تهدیدات سایبری، تجمعات انبوه و اختلال یا قطع برق از این تعداد اولویت دار هستند.

 در دستورالعمل تشکیل قرارگاه ایمنی کالبدی شهر تهران هم10 مخاطره اولویت دار تهران بررسی و احتمال وقوع و آثار این مخاطرات از نظر جمعیت در معرض خطر و میزان خسارت و ... مورد بررسی قرار گرفته است .

زلزله در جایگاه اول لیست مخاطرات تهران قرار دارد . احتمال وقوع این مخاطره متوسط تشخیص داده شده به این معنا که احتمال وقوع آن در 100 سال وجود دارد . این مخاطره جمعیت زیادی را در بر می گیرد و بیش از 30 درصد دارایی در معرض خطر قرار می گیرد . همچنین خسارت اقتصادی زیادی هم برجا خواهد گذاشت . و میزان ریسک آن هم بالا است .

سیل در جایگاه دوم این لیست ده تایی قرار دارد و احتمال آن زیاد است و پیش بینی می شود در 25 سال آینده اتفاق می افتد . میزان جمعیت در معرض خطر سیل کم پیش بینی شده و خسارات و تبعات اقتصادی آن هم متوسط خواهد بود .

جایگاه سوم فرونشست است که این مخاطره هم درلیست احتمال وقوع زیاد قرار دارد . فروریزش ،پخش و انتشار مواد خطرناک ،آتش سوزی،آوار،حوادث جاده ای- ریلی ،زمین لغزش و طوفان هم دیگر مخاطرات تهران هستند که احتمال وقوع زیاد است.

به جز زلزله جمعیت در معرض خطر سایر مخاطرات کم پیش بینی شده است . بعد از سیل 8 مخاطره دیگر کم خسارت ارزیابی شده اند .