مدیرهای شهری خوش بین بودند که با تغییر قرارداد پیمانکاران وضعیت نظافت شهر بهتر شود. مدیرعامل پسماند در گفت‌وگویی که خرداد ماه با اکوایران داشت خوشبین بود از تیرماه مشخص شاهد تهران تمیزتری خواهیم بود .

اما هفته گذشته حسین نظری معاون شهردار تهران در خصوص اعتراض شهروندان نسبت به رفت و روب در سطح شهر تهران قبول کرد که مشکلاتی در برخی مناطق شهر تهران در این حوزه وجود دارد  .

نظری تاکید کرد که  در مجموعه شهرداری تهران برای پیمانکاران کوتاهی نکردیم اما چرا آنها نمی‌توانند شهر را تمیز کنند موضوعی است که باید نسبت به آن پاسخگو باشند. به گفته نظری شهروندان مناطق ۱۴ و ۴ درحوزه نظافت بیشترین گلایه را دارند ، اما این موضوع در سطح مناطق متفاوت است.

‌مهدی اقراریان عضو شورای شهر تهران درخصوص این که چه زمانی شاهد تهران تمیزتری خواهیم بود به اکو ایران گفت :‌ وعده‌های متنوع و گوناگونی مطرح می‌شود اما مشکلات شهر هنوز پابرجاست و همین امروز شاهد انبوهی از زباله در یکی از محلات تهران بودم و مخزن زباله که واژگون شده بود . چهره جدیدی که وعده می‌دهند را نمی‌دانم چه چهره‌ای است اما برخی از این وعده‌ها کارکرد رسانه‌ای دارد.

این عضو شورای شهر تهران معتقد است: برخی مدیران هنوز در حال و هوای انتخاباتی هستند و کار اجرایی در شهرداری با مجلس متفاوت است .

اقراریان همچنین به فعالیت کودکانی که زیر سن قانونی هستند در حوزه نظافت شهری اشاره کرد .