به گزارش اکوایران، متوسط قیمت یک متر مربع بنای واحد مسکونی معامله شده و تعداد آپارتمان‌های مسکونی معامله شده در شهر تهران در مرداد ماه نسبت به تیر ماه افزایش یافته است. البته رشد متوسط قیمت و تعداد معاملات از سال گذشته سیر آرام‌تری را در پیش گرفته است.

طبق جدیدترین گزارش بانک مرکزی، تعداد آپارتمان‌های مسکونی معامله شده در شهر تهران در مرداد ماه نسبت به تیر ماه ۳ درصد و در مقایسه با مرداد سال گذشته بیش از ۲۶ درصد افزایش یافته است.

همچنین، متوسط قیمت یک متر مربع بنای واحد مسکونی معامله شده در این ماه نسبت به ماه قبل ۱.۲ درصد و نسبت به تیر ماه سال گذشته حدود ۱۷ درصد رشد داشته که در مقایسه با رشد این مولفه در مقطع زمانی مشابه سال قبل کاهش چشم‌گیری را نشان می‌دهد.

030616

نگاهی عمیق‌تر به گزارش مسکن بانک مرکزی

تعداد معاملات انجام شده در شهر تهران در مرداد ماه ۳ هزار و ۶۶۵ واحد مسکونی بوده که نسبت به تیر ماه ۳ درصد افزایش یافته است. همچنین، تعداد آپارتمان‌های مسکونی معامله شده در شهر تهران در مقایسه با مرداد سال گذشته نیز ۲۶.۲ درصد رشد داشته است.

متوسط قیمت یک متر مربع بنای واحد مسکونی معامله شده از ۸۷ میلیون و ۴۶۰ هزار تومان در تیر ماه به ۸۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در مرداد ماه رسیده است. همچنین، متوسط قیمت در مرداد ماه سال گذشته ۷۵ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان بوده که رشد ۱۶.۸ درصدی ثبت کرده است.

بر اساس داده‌های بانک مرکزی، اجاره‌بهای مسکن در شهر تهران و کل مناطق شهری نسبت به تیر ماه ۵.۳ درصد افزایش یافته است. همچنین، رشد نقطه‌ای (در مقایسه با مرداد سال گذشته) اجاره‌بهای مسکن در شهر تهران ۴۵.۵ درصد و در کل مناطق شهری ۴۹ درصد بوده است.