سعید بیگی؛ مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران به اکوایران می‌گوید: تا دو هفته آینده فعالیت غرفه‌ها در این خیابان آغاز می‌شود .او ادامه می‌دهد:‌ هم اینک اقدامات لازم برای ساخت کانکس‌های غذافروشی در حال انجام است و طی روزهای آینده در این مکان نصب شده و کار خود را آغاز خواهند کرد.

قرار است تعداد ۳۰ عدد کانکس با طراحی و شکل جدید و با چیدمانی نو در این خیابان قرار گیرند با مسوولان بیمارستانی که در این خیابان قرار دارد صحبت کردیم تا کانکس‌ها به گونه‌ای چیدمان شود تا بوی غذا و سرو صدا مزاحم بیماران نباشد همچنین با مسوولان وزارت امور خارجه هم توافق کردیم تا ساعات استفاده مردم از کانکس‌های اغذیه فروشی از بعدازظهر باشد تا مزاحمتی برای مردم ایجاد نشود.

به گفته او قرار شده تا دستگاه‌های تهویه مخصوص در این خیابان قرار داده شود تا دود حاصل از پخت غذا و تردد خودروها مشکلی برای موزه ملی ایجاد نکند.

بیگی اضافه کرد:‌ خیابان ۳۰ تیر به دلیل بافت تاریخی که دارد و نیز وجود موزه ملی، کلیسا، مسجد، وزارت خارجه و ساختمان سینمای جوان مورد توجه مردم و گردشگران قرار دارد و قرار شده با هماهنگی صورت گرفته با میراث فرهنگی بخشی از ظرفیت این خیابان به میراث فرهنگی برای ارایه صنایع دستی اختصاص یابد.