مهدی چمران در حاشیه دویست و شصت و چهارمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران، گفت: در جلسه امروز ابتدا آقای امانی گزارشی از بازدید خود از محله نعمت آباد از منطقه 19 ارائه خواهد کرد و در ادامه نیز به یک فوریت طرح تسهیلات شهروندان در حوزه گردشگری خواهیم پرداخت و در ادامه نیز چندین پرونده باغ در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی و افزایش ترافیک در پایتخت، گفت: البته امروز شاهد ترافیک شدید صبحگاهی نبودیم و احتمالا در بعد از ظهر شاهد افزایش ترافیک خواهیم بود.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: بنده نیز امروز با حضور در دو مدرسه در سطح شهر تهران در حوالی خابان انقلاب و رودکی زنگ مدرسه را به صدا درآوردم و همانطور که بیان شد ترافیک شدید صبحگاهی را شاهد نبودیم.

چمران در پاسخ به پرسشی درباره آمارهای متفاوت مسئولان از ترافیک مهرماه و آغاز سال تحصیلی، تصریح کرد: به هرصورت هر یک از مسئولان بنا بر تجربه ای که داشتند آمارهایی را بیان می کنند.

وی در ادامه در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر برنامه ریزی شهرداری تهران برای افزایش و توسعه حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس همزمان با آغاز سال تحصیلی، گفت: در همین ارتباط نیز شهرداری تهران قرار است تعدادی از اتوبوسهای را وارد ناوگان حمل و نقل عمومی کند که به وزدی این اتفاق خواهد افتاد. همچنین برنامه ریزی نیز برای سرفاصله قطارها در مترو انجام شده است و اگر ما اقدامات لازم را انجام ندهیم قول ترافیک گردن کلفت تر خواهد شد و انشاالله با برنامه ریزی و ورود وسایل حمل و نقل عمومی کمر ترافیک را خواهیم شکست.

رئیس شورای شهر تهران همچنین در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر ساخت و سازهای غیرمجاز در زندان قزل حصار، گفت: بنده از این موضوع بی اطلاع هستم.

چمرن همچنین درپاسخ به پرسش دیگری مبنی بر طی شدن فرایند سوال از شهردار تهران توسط نجفی عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران، گفت: مشکلی در این زمینه وجود ندارد و انشالله این کار انجام خواهد شد.

وی همچنین درباره تحقیق و تفحص از سازمان املاک شهرداری تهران نیز گفت: این مسئله را همان موقع و کمتر از 48 ساعت به شهرداری تهران اعلام کردیم.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه در ارتباط با حواشی پیش آمده در روزهای خیر در خصوص تابلوهای موزه امام علی(ع)، گفت: در این خصوص نیز بیخودی شلوغ کرده اند اما در هر صورت ما دعوتی از رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران کرده ایم تا در صحن شورا حاضر و گزارشی را در خصوص این تابلو ها بیان کند.

چمران خرید و فروش تابلوها را در موزه های دنیا یک مرسوم و یک وروال دانست و گفت: در همه دنیا این کار انجام می شود و طبق قراردادها این کار صورت می پذیرد ولی در هر صورت ما از رئی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران خوسته ایم تا در صحن شورا حاضر و گزارشی ارائه کند.