ناصر امانی در حاشیه دویست و شصت و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بنده در تذکر خود در جلسه شورا تذکر دادم که دو ماه قبل گزارشی از بیرون شهرداری در خصوص به امانت دادن تابلوهای موزه امام علی(ع) به یک موسسه به ما اعلام شده است، اظهار کرد: عضو هیئت مدیره سازمان فرهنگی و هنری اعلام کرده بود که بنده از موزه اطلاعات دریافت کردم اما رسماً تکذیب می‌کنم و از موزه به ما اطلاع نداده‌اند.

وی افزود: این تابلوها به امانت به آن مجموعه طی سه صورت جلسه به صورت ۱۰ تایی داده شده و قرار بود تا ۳۰ تیر به شهرداری بازگردد؛ ضمن اینکه شهرداری گفته به امانت تحویل می‌دهد اما چند نفر برای قیمت گذاری تابلوها جهت فروش توسط آن موسسه انتخاب می شوند.

امانی گفت: معاون شهردار همان روز تذکر بنده، اعلام کرد که تابلوها برگشته و سپس عضو هیئت مدیره سازمان فرهنگی و هنری گفت که در حال بازگشت است. این موضوع مطرح شد کل قیمت تابلوها کمتر از سه میلیارد تومان است اما بر اساس همان لیست شهرداری مجموع قیمت تابلوها پنج میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است. چطور می‌گویند کمتر از سه میلیارد تومان است؟

وی با بیان اینکه روال فروش طی نشده و مستندات آن به صورت مجزا تذکر داده می‌شود، تصریح کرد: رئیس هیئت مدیره اعلام کرده که ۱۴ تابلو به فروش رفته و علت این بوده که موزه امام علی(ع) مشکل بازسازی داشته است. یعنی موزه برای سه میلیارد تومان مشکل داشته که تابلوها را بفروشند؟

امانی با بیان اینکه فروش تابلوها مصوبه هیئت وزیران را ندارد، گفت: برگشت تابلوهای به فروش رفته امکان پذیر نیست و باید پیگیری کنیم که تابلوهای موجود حفظ شود و از موسسه به شهرداری بازگردد و چون روال قانونی طی نشده باید با عاملان آن برخورد صورت بگیرد.