میثم نوروزیان با بیان اینکه بر اساس لایحه بودجه‌ باید ۵۴۰ میلیارد تومان پروانه شهرسازی برای املاکی که متعلق به شهرداری و فضای پیرامون ایستگاه‌ها قرار دارند، اخذ کنیم، اظهار کرد: همچنین باید ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان هم فروش ملک داشته باشیم که عواید آن برای توسعه مترو استفاده شود که ما تا پایان سال این رقم را محقق می‌کنیم.

وی افزود: سال گذشته تکلیف ما در اخذ پروانه ۵۵۰ میلیارد تومان بود اما توانستیم ۸۸۰ میلیارد تومان پروانه اخذ کنیم.

سرپرست شرکت مجتمع‌های ایستگاهی مترو تهران همچنین تصریح کرد: شرکت مجتمع ایستگاهی مترو تکلیفی برای ساخت ندارد و تکلیف ما صرفاً در تعریف اراضی که قابلیت احداث دارند، اخذ پروانه و نهایتاً فروش آنهاست. ما در بحث ساخت و مشارکت تکلیف نداریم؛ مگر اینکه سازمان مشارکت و نهادهای دیگری ورود کنند.

وی با بیان اینکه ما در مجمع امسال پیشنهاد دادیم که بتوانیم در ساخت مجتمع‌های ایستگاهی هم ورود کنیم، خاطرنشان کرد: شرکت در ۱۸ سالی که راه‌اندازی شده در ساخت ایستگاه‌ها ورودی نداشته اما امیدواریم بتوانیم یک ایستگاه را به صورت پایلوت شروع کنیم و اگر بتوانیم مقدمات آن را فراهم کنیم، سال آینده ساخت را آغاز خواهیم کرد. فعلاً در حال مطالعه و شناسایی محدوده هستیم و چون برای اولین بار این اقدام انجام می‌شود، باید با حساسیت و دقت بالایی همراه باشد.