پایتخت در ۲۴ ساعت گذشته با ثبت شاخص ۸۷ کیفیت هوای قابل قبول را تجربه کرد و امروز - چهارشنبه ۱۱ مهرماه- کیفیت هوا همچنان قابل قبول است و شاخص آلودگی هوا روی عدد ۹۵ قرار دارد.

در حال حاضر ایستگاه‌ شهرک چشمه با شاخص ۴۹ کیفیت هوای پاک را به ثبت رسانده‌ و این در حالی‌ست که ایستگاه پارک شکوفه در منطقه ۱۴ نیز با ثبت عدد ۱۶۱ وضعیت قرمز و هوای ناسالم را نشان می‌دهد.

و ایستگاه‌های پونک با شاخص ۶۶، پیروزی با شاخص ۹۹، تربیت مدرس با شاخص ۸۵، ستاد بحران با شاخص ۹۸، شهرری با شاخص ۹۱، شهرداری منطقه ۲ با شاخص ۵۷، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۹۷، شهرداری منطقه ۲۱ با شاخص ۷۷، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۷۱، گلبرگ با شاخص ۷۶، مسعودیه با شاخص ۵۶، وردآورد با شاخص ۷۰، پارک رازی با شاخص ۷۴، پاسداران با شاخص ۸۸، دانشگاه تهران با شاخص ۸۶، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۶۱، ژئوفیزیک با شاخص ۶۲، سرخه حصار با شاخص ۵۶ و میدان امام خمینی با شاخص ۶۳  کیفیت هوای قابل قبول را نشان می‌دهند.

همچنین کیفیت هوا در ایستگاه‌های شاد آباد با ثبت عدد ۱۰۱، شریف با ثبت عدد ۱۲۶، شهرداری منطقه ۱۱ با ثبت عدد ۱۰۱، میدان فتح با ثبت عدد ۱۴۳، پارک سلامت با ثبت عدد ۱۲۸، شهرداری منطقه ۱۵ با ثبت عدد ۱۰۷ و فرمانداری شهرری با ثبت عدد ۱۱۰ ناسالم برای گروه‌های حساس و وضعیت نارنجی است.

پایتخت از ابتدای سال تا امروز پنج روز هوای پاک، ۱۳۱ روز قابل قبول، ۵۸ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و ۲ روز هوای ناسالم را تجربه کرده و این در حالی‌ست که در مدت مشابه سال قبل ۸ روز هوای پاک، ۱۴۱ روز قابل قبول، ۴۲ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و ۵ روز هوای ناسالم در روزشمار شاخص آلودگی هوای پایتخت به ثبت رسیده است.