رئیس شورای شهر تهران مدعی بود دلیل محرمانگی این جلسه، مشکلاتی است که ممکن است در جریان خرید این زمین‌ها ایجاد شود؛ در‌حالی‌که زمین‌های انتخاب‌شده دولتی و یکی از زمین‌ها هم در اختیار اوقاف است.

سه نقطه برای احداث آرامستان جدید پیشنهاد شده است . مهدی پیرهادی  رییس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای شهر تهران در خصوص موقعیت جغرافیایی سه نقطه تصویب‌شده برای احداث آرامستان‌های جدید گفته است: پهنه جنوب: اراضی کلاغائیه به مساحت ۳۰۰ هکتار در حریم منطقه ۲۰ شهرداری تهران، پهنه جنوب شرق: اراضی تقاطع بزرگراه امام رضا(ع) به مساحت ۲۰۰ هکتار در حریم منطقه ۱۵ شهرداری تهران (تملک اراضی اوقاف)، پهنه جنوب غرب: اراضی واقع در جاده ساوه به مساحت ۲۰۰ هکتار (تملک اراضی موقوفه).

محمدجواد تاجیک؛ مدیرعامل بهشت زهرا(س) درباره این که گفته می‌شود ممکن است ظرفیت بهشت زهرا برای دفن قبل از پایان سال ۱۴۰۳ به پایان برسد به اکو ایران می‌گوید :‌ با تصویب لایحه آرامستان جدید از بحران دفن عبور کرده‌ایم و جای نگرانی نیست و تا پایان سال آرامستان جدید تهران آماده‌سازی می‌شود . او تاکید دارد که ظرفیت دفن برای کسانی که در بهشت زهرا قبری ندارند تا پایان امسال تمام می‌شود امابا مصوبه جدید نگرانی نداریم .

اومی گوید: ۱+۴ زمین برای آرامستان جدید تهران پیشنهاد شده بود که ۴ زمین برای آرامستان‌های عمومی و یک زمین برای زمان‌های بحرانی که با ۱+۲ زمین موافقت شد؛ یعنی دو مکان برای احداث آرامستان  عمومی و یک زمین هم برای زمان‌های بحرانی .

تاجیک درخصوص موقوفی بودن یکی از زمین های نهایی شده هم گفت اوقاف اعلام کرده این زمین مشکلی برای دفن ندارد واز نظرشرعی مشکلی در این زمینه وجود ندارد .