به گزارش اکوایران،درحالی که سازمان فن آوری های نوین در ساختار شهرداری قانونی نشده ، 2 عضو شورای شهر از این سازمان بازدید کردند . 

13شهریور ماه امسال لایحه ای برای انحلال شرکت یادمان سازه و جایگزینی پوسته این شرکت به سازمان فن آوری های نوین در صحن شورای شهر تهران بررسی شد که درنهایت با 10 رای مخالف و 10 رای موافق از 20 عضو حاضر این لایحه رد شد . درآن جلسه محمد آخوندی ، کمیسیون برنامه و بودجه شورا، در توضیح این لایحه با بیان اینکه در نامه ای که از سوی وزارت کشور به سازمان فناوری های نوین ارسال شده ؛ موضوع انحلال و ادغام مجموعه های دیگر شهرداری تهران در جهت تأسیس این سازمان تاکید شده است؛ گفت: تأسیس سازمان فناوری های نوین شهرداری تهران مورد موافقت وزارت کشور قرار گرفته، از این رو با وجود شروط  انحلال یکی از زیر مجموعه های شهرداری تهران مبنی بر عدم افزایش ساختار کلی، شهرداری در لایحه ای خواستار انحلال شرکت یادمان سازه شده است.

با توجه به این که این لایحه از سوی شورا رد شد و شهرداری لایحه دیگری هم به صحن برای انحلال شرکتی تازه ارائه نکرده و هنوز شرط وزارت کشور برای فعالیت این سازمان محقق نشده به نظر فعالیت این سازمان قانونی به نظر نمی رسد . 

با این وجود پرویز سروری، نائب رئیس شورای شهر تهران به همراه احمد صادقی، عضو شورا و علی الوند، مدیر عامل سازمان فناوری های نوین و نوآور شهرداری تهران از این سازمان و همچنین از مجموعه دبیرخانه مرکزی تهران هوشمند و رصد خانه شهر تهران بازدید کردند.

احمد صادقی ؛رئیس کمیته شفافیت و شهرهوشمند شورای شهر تهران با بیان اینکه یکی از نیازهای های اصلی سازمان فناوری های نوین و نوآور شهر تهران پارک علم و فناوری است؛ گفت:رصد خانه شهر تهران اطلاعات خوبی در خصوص رفع معضلات شهر تهران در اختیار دارد و می‌توانیم به بهترین شکل از این اطلاعات با ارزش برای شهری با زیست بهتر برای شهروندان استفاده کنیم.

وی ادامه داد: سازمان فناوری های نوین و نو آور شهر تهران یکی از ارکان مهم شهرداری تهران است و باید در بودجه ریزی و تأمین نیروهای انسانی و  متخصص برای این مجموعه اهتمام جدی داشته باشیم.

صادقی در ادامه گفت: پارک علم و فناوری نیاز اصلی مجموعه فاوا است و رصد خانه شهر تهران، یکی از مجموعه های زیر نظر سازمان فاوا، مجموعه ای از اطلاعات کافی و با اهمیتی دارد که باید برای حل چالش ها و معضلات شهری به بهترین شکل استفاده کنیم و این مجموعه برای ما با اهمیت است.

صادقی در خصوص ون تاکسی هایی که باید در قالب نرم افزار «شاتل» به شهروندان خدمت رسانی داشته باشد؛ گفت: هر مجموعه‌ای در ابتدای کار، مشکلات و چالش های خود را دارد. مجموعه شاتل هم در ابتدای راه خود است اما در آینده می‌تواند خدمات شایانی در حوزه حمل و نقل عمومی برای شهر تهران داشته باشد.

در این جلسه ، پرویز سروری نائب رئیس شورا گفت: سازمان فناوری های نوین و نوآور شهر تهران، حوزه ای کاملاً مهم، پر چالش و تخصصی است. لذا هوشمندسازی و اقدام عملی و استفاده از هوش مصنوعی یکی از نیازهایی است که سازمان فاوا باید پیگیر باشد تا پارک های علم فناوری در این حوزه، ایجاد شوند و بتواند به این مجموعه کمک کند.

وی در ادامه گفت: همیشه در بحث تحول در هر زمینه ای، مقاومت وجود دارد. باید با هم اندیشی، مشورت و برنامه ریزی های خاص، موضوع تحولی را پیش ببریم و این امر، مستلزم همکاری و اقدام عملی است تا بتوانیم شهری به روز و هوشمند داشته باشیم.

وی در خصوص سامانه شاتل برای حمل و نقل عمومی شهر تهران گفت: این برنامه هنوز جای خود را در حمل و نقل پیدا نکرده است و می‌توان با برنامه ریزی و استفاده درست از این مجموعه در مدارس، دانشگاه ها، ادارات و... جایگاه خود را در حمل و نقل عمومی تثبیت کند.