به گفته مدیران شهری این اتوبوس‌ها از سال ۹۶ به دلیل نواقص فنی متعدد متوقف‌شده بودند .قرار بود مهر سال گذشته این اتوبوس ها در خط ۲ اتوبوس‌های تندرو حدفاصل پایانه خاوران به پایانه آزادی فعال شوند که این گونه نشد .علیرضا زاکانی شهردار تهران هم  در حاشیه هفتاد و چهارمین پویش امید در جمع خبرنگاران  به ورود اتوبوس‌های سه کابین (متروباس) اشاره کرده و گفته بود چهار دستگاه از این اتوبوس‌ها درگذشته فعال بودند، اما به دلایلی در دوره پنجم مورد استفاده قرار نگرفتند و ما در این دوره از مدیریت شهری ۲دستگاه از این اتوبوس‌ها را بازسازی و وارد چرخه حمل‌ونقل کردیم و به‌زودی با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که منعقد شده ۱۰۰ دستگاه دیگر نیز وارد چرخه حمل‌ونقل خواهد شد.

 جعفرتشکری هاشمی رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل هم در یکی از جلسات صحن شورا درخصوص این اتوبوس ها گفته بود:‌ این اتوبوس‌ها به دلیل تکنولوژی بالایی که دارند، جزو بهترین‌های دنیا هستند و به دلیل اینکه با انرژی الکتریکی کار می‌کند، آلودگی بسیار کمی دارد و این در حالی است که ظرفیت متروباس ها حدود ۳۰۰ مسافر است و این اتوبوس‌ها می‌تواند در یک روز کاری بیش از سه هزار مسافر را جابجا کند و مدل حمل‌ونقلی بین مترو و اتوبوس‌های معمولی است.

به گفته تشکری هاشمی، «متروباس» علاوه بر ظاهر زیبا و ظرفیت، امکاناتی همچون تهویه مناسب، آلودگی کم و ایمنی بالا دارد و همچنین دارای کف‌پایین هستند که معلولان و جانبازان می‌توانند از آن به‌راحتی استفاده کنند و درعین‌حال به دلیل قدرت و نوع طراحی و همچنین نصب حسگرهای مختلف و دوربین، در حرکت تفاوتی با اتوبوس تک کابین ندارد و این اتوبوس‌های ۲۵ متری بدون مشکل می‌تواند در شهر تردد کند.

متروباس در سال ۹۲ وارد شد و در سال‌های ۹۲ تا ۹۶ بدون مشکل در معابر تهران فعالیت کرد؛  این اتوبوس‌های هیبریدی تقریباً سه برابر سایر اتوبوس‌ها عمر مفید دارند و مصرف انرژی‌شان نیز ۴۰ درصد کمتر از سایر انواع اتوبوس‌هاست، همچنین هزینه تعمیر و نگهداری این نوع اتوبوس‌ها بسیار ناچیز است. این اتوبوس‌ها بدنه صددرصد آلومینیومی دارند و مطابق آخرین استانداردهای روز جهانی هستند؛ همچنین از دستگاه‌های مناسب تهویه و صندلی‌ها و امکانات رفاهی کامل برخوردارند. ازآنجایی‌که در تمام دنیا به سمت استفاده از وسایل نقلیه پاک و خودروهای هیبریدی پیش می‌روند، متروباس می‌تواند نقش بسزایی در حفظ محیط‌زیست و کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی داشته باشد.

اما روز گذشته مهدی علیزاده رییس شرکت واحد درخصوص زمان به کارگیری اتوبوس های هیبریدی به مشکل تحریم ها در رفع نقص آنها اشاره کرد و گفت ممکن است این اتوبوس ها دیزلی شود!

به گفته او ۴ دستگاه اتوبوس هیبریدی در سال‌های قبل از سوئیس خریداری شده و به لحاظ فناوری انحصاری برای حل مشکلات فنی با چالش روبه‌رو شده اند .