به تازگی میثم مظفر، عضو شورای شهر تهران، در تذکری با اشاره به فقدان ایمنی مناسب در بزرگراه آزادگان، گفت: همواره طی سال‌های متمادی فقدان ایمنی در بزرگراه آزادگان موجب حوادث و تصادفات مرگ‌بار متعددی در این بزرگراه شده است.

او آماری از مرگ‌ومیرهای ناشی از تصادف در این بزرگراه داد و گفت: به طور متوسط ماهانه حدود پنج نفر فوتی در این بزرگراه گزارش شده که از نظر آماری بسیار قابل توجه است و وظیفه جدی و فوریتی‌ای را بر گردن ما می‌نهد.

 تیمور حسینی ؛رئیس پلیس راهور فراجا هم درخصوص  بزرگراه آزادگان و اینکه گفته شده در ماه ۵ نفر به طور میانگین جان خود را از دست می‌دهند گفت: بزرگراه آزادگان به عنوان کمربندی شهر تهران احداث شده بود یک راهی که امروز کاملاً یک شریان شهری است و تداخل بار و شخصی یعنی خودروهای ناوگان عمومی بار و سواری‌های شخصی حتماً یک مشکلاتی رو ایجاد می‌کند.

براساس آمار و ارقام ما نیز بزرگراه آزادگان هم جزء یکی از محورهای بحرانی است و باید راجع به آن فکر اساسی کرد. آنچه که می‌تواند در آینده کاملا مسائل مشکلات این محور را حل کند پیش‌بینی یک کمربندی کاملاً مستقل برای شهر تهران و اتصال بار غرب مرکز و جنوب کشور به سمت شمال شرق و شمال شمال است که وارد معابر شهری تهران نشود.