به گزارش اکوایران ،هفته گذشته بود که ناصرامانی در صحن شورای شهر تهران از وضعیت زندگی در هرندی گفت . این که امنیت اولین درخواست ساکنان قدیمی این محله است .

به گفته او مثلث شوم توزیع کنندگان مواد مخدر، سارقان و معتادان همه  این محله را احاطه کرده  است  و در محله ای که 24 هزار نفر جمعیت دارد، روزانه هشت هزار معتاد تردد می کند. در خیابان، کوچه‌ها، خانه‌های مخروبه و متروکه زمین‌های بی‌دفاع و رها شده معتادان به راحتی و انبوه در حال استعمال مواد مخدر هستند.

این عضو شورای شهر تهران نیازهای اهالی محل را این گونه خلاصه می کند که ؛ امنیت جانی، مالی و اخلاقی. جمع‌آوری کامل همیشگی قاچاقچیان مواد مخدر، جمع‌آوری و انتقال همیشگی معتادان مواد مخدر و کارتن‌خواب‌ها. کنترل و نظارت و متمرکز کردن مهاجرین غیرایرانی. تعطیلی بساط مراکز خرید و فروش اموال مسروقه و ضایعات و  بستن خانه‌های مجردی؛ از مهم‌ترین خواسته‌های حداقل ساکنین بومی این محله از مسوولان کشور است نه از شهرداری تهران.

به نظر می رسد این محله پر آسیب اولین مقصد برای فعالیت های اجتماعی که مدت هاست مدیران شهری از آن سخن می گویند باشد . امروز فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) به صحن شورای شهر آمد و به موضوع آسیب های اجتماعی که چهره شهر را مکدر کرده است  اشاره کرد  .

 اودر خصوص فعالیت سپاه و بسیج در محلات شوش و هرندی گفت: متأسفانه در تهران بزرگ چند محله آسیب دیده داریم. البته اقدامات خوبی در سال‌های اخیر صورت گرفته است. بسیج قرارگاهی را برای این شش محله آسیب دیده تشکیل داده و قرار شده با یک برنامه منسجم تمام ظرفیت‌ها را با همین گروه‌های جهادی به کار گیریم. البته گروه‌های جهادی تنها معطوف به عرصه عمران نیست و سلامت، فرهنگ و علمی را نیز در بر می‌گیرد. همه گروه‌های جهادی را معطوف به این شش محله می‌کنیم. از ۵ آذر اولین عملیات مشترک و هماهنگ در تمام عرصه‌ها در محله هرندی کلید می‌خورد.

سردار حسن حسن‌زاده فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) در خصوص مسئولیت بسیج در قرارگاه اجتماعی شهر تهران به اکوایران گفت : به این جهت قرارگاه ایجاد شد زیرا نیاز به تمرکز بود . معمولا در زمان هایی قرار گاه ایجاد می شود که ما به علت وجود مسئولیت های متفاوت نیاز به هماهنگی داریم .

وی ادامه داد :‌این قرارگاه قرار است این تمرکز و هماهنگی را به وجود بیاورد بنابراین هیچ راهی نداشتیم به جز این که ما به عنوان بسیج که هم با مردم ارتباط داریم و هم با مسئولان و مرکز ثقلیم . یک مرکز ثابتی را در این محلات ایجاد کنیم  وبا هماهنگی های بین بخشی تمام ظرفیت ها، امکانات و اراده ها را در آنجا متمرکز کنیم این اتفاق رخ داده است و اگر بخواهیم دستاوردها و آثار آن را ببینم باید چند ماهی صبر کنیم .

علیرضازاکانی شهردار تهران در نخستین روزهای حضورش در صحن شورا حضور معتادان متجاهر در سطح شهر را «لکه ننگ» نامید و گفته بود:  هر چند مسئله معتادان متجاهر مستقیما به شهرداری ارتباطی پیدا نمی‌کند، اما شهرداری باید سهم خود را بپذیرد و با همکاری ناجا و سایر نهادها، چهره شهر را تغییر دهد. به نظر می آید اولین گام اجرایی قرارگاه اجتماعی از 5 آذرماه برداشته می شود و پاکسازی مورد اشاره شهردار با استقرار بسیج در محله هرندی آغاز می شود .