به گزارش اکوایران ،رئیس پلیس تهران از اجرای طرحی خبر داد که در جلسه‌ای ویژه مصوب شده و از روز شنبه پلیس‌ انتظامی نیز به کمک پلیس راهنمایی و رانندگی می‌آید تا ترافیک کاهش یابد. به گفته رئیس پلیس تهران، نیرو‌های یگان ویژه، یگان امداد و کلانتری‌ها نیز از ساعت ۱۵ تا ۲۱ در خیابان‌ها مستقر شده تا ترافیک شهر را کاهش دهند.

سید جعفر تشکری هاشمی  رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در خصوص ورود یگان ویژه به  ترافیک تهران به اکو ایران می گوید :‌اینکه پلیس تصمیم بگیرد برای جبران کمبود نیرو در نقاطی که گره‌ ترافیکی دارد از کدام بخش از عواملش استفاده کند، به تشخیص خود پلیس است

وی ادامه می دهد :‌ما در بعضی از نقاط به‌دلیل عدم‌حضور کافی نیروی راهنمایی رانندگی شاهد بی‌نظمی‌هایی هستیم هرچند انتظار داریم و خود مردم تلاش کنند این بی‌نظمی‌ها در شهر شکل نگیرد؛ اما در نقاطی که گره‌ ترافیکی داریم و عوامل پلیس می توانند تسهیل‌کننده باشند، حتما این حضور مفید است. اما عوامل حتما باید خودشان از آموزش‌های لازم ترافیکی برخوردار بوده  و با روش‌های مدیریتی شبکه راه‌ها و ترافیک شهری آشنا باشند  .

او در پاسخ به این پرسش که  یگان‌های ویژه در تسهیل ترافیک شهر تهران چقدر تاثیرگذار هستند می گوید :اگر دانش ترافیکی داشته باشند، به‌نظرم حتما مفید است ولی اگر دانش ترافیکی نداشته باشند عملا شاید خیلی اثرگذار نباشد.