به گزارش اکوایران ،متروی تهران ،ماه گذشته یکی از پرحادثه ترین نقاط شهر بود از اعتراض به ازدحام جمعیت در واگن و ایستگاه های مترو تا خرابی های هر روزه ، انتشار تصاویر قدیمی باز ماندن درهای واگن های مترو، ورود به حریم ریلی یکی از خطوط و ... . این حادثه ها سبب شد معاون ترافیک شهرداری تهران به رسانه ها گفته است که مشکلات ایجاد شده در مترو نشان می داده این حوزه نیاز به تحول مدیریتی دارد .

روز گذشته  مهدی شایسته اصل به عنوان مدیرعامل تازه شرکت بهره برداری مترو منصوب شد در خبری که روابط عمومی شهرداری تهران منتشر کرده آمده است که علیرضا زاکانی شهردار تهران به پیشنهاد مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، شایسته اصل  را به مدت یکسال به عنوان مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت بهره‌برداری راه آهن شهری تهران و حومه منصوب کرده است .

درسوابقی که از مدیرعامل تازه مترو منتشر شده آمده که او  پیشتر مشاور و مدیرکل دفتر حوزه ریاست مجلس بوده و سوابقی چون، مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت حوزه ریاست صدا و سیما، معاون طرح و برنامه و بودجه سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی- سپند، ریاست دبیرخانه دائمی مدیریت جهادی، موسس و رییس مرکز نوآوری خانه خلاق قوه مقننه و نایب رییس هیات مدیره شرکت پیشران کسب و کار شریف و… را در کارنامه کاری خود داشته است  .

مدیر تازه شرکت بهره برداری داری مدرک کارشناسی مهندسی صنایع، برنامه‌ریزی و تحلیل سیستم‌ها، کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی سیستم‌های اقتصادی و دکترا در رشته DBA دانشکده مدیریت دانشگاه تهران  است .

امروز جعفر تشکری هاشمی در صحن شورای شهر تهران در تذکری به شهردار تهران  اشاره به جا به جایی مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو گفت: باید توجه داشت با جا به جایی افراد مشکلات زیر ساختی مترو حل نمی‌شود باید برای مترو تهران فکری اساسی کرد، مترو تهران نیازمند طرح آنی و فوری است؛ لذا ما یک طرح یک فوریتی را در شورا تصویب کنیم که اورهال واگن‌های مترو هرچه سریعتر انجام شود.

او گفت: از شهردار   انتظار داریم که در انتصابات خود جدا از روحیه انقلابی به موضوع تخصص و دانش نیز توجه کنند و امیدوارم مدیرعامل جدید مترو نیز موضوع تخصص را در انتصابات خود در نظر بگیرد.

 اما مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در دفاع از رزومه تخصصی مدیر جدید مترو به رسانه ها گفته است که رزومه او به طور کامل منتشر نشده است و او توانایی تحول مدیریتی در این حوزه را دارد .

به گفته شفیعی شرکت بهره برداری مترو وظایف متنوعی دارد نیاز نیست که مدیرعامل این شرکت مهندس برق یا مکانیک باشد تا از کارهای فنی و برقی انجام دهد . مدیرعامل جدید دکترای مهندسی صنایع  دارد و برنامه ریزی سیستم که کاملا با این حوزه در ارتباط است و درحوزه اجرایی اقتصادی هم فعالیت کرده است .

او تاکید می کند که روزمه کاری ایشان به طور کامل منتشر نشده است و او مدیر خوش فکری و مبتکری است و اگر تخصص مدیرانی قبلی مترو را هم بررسی کنید مدیران قوی تر عمل کرده اند که توانایی های عمومی تر داشتند و با توجه به افزایش نواقص در روزهای اخیر نیاز به تحول مدیریتی احساس می شد .

او درخصوص این که مکشلات اخیر مترو ناشی ازکم کاری های مدیریتی است هم می گوید :‌به نظر می رسد با تحول مدیریتی سرعت در اقدامات مورد نیاز مانند تعمیرات و اقدامات جانبی بیشتر شود و ما امیدواریم با با تحول در این حوزه خدمات بهتری را ارائه کنیم .