به گزارش اکوایران ، در جلسه امروز شورای شهر تهران محمد آقا میری   طی تذکری در بیست و هشتمین جلسه شورا، گفت: در صف کسانی که در کودتا بیست و هشت مرداد ماه همراه با انگلیس و امریکا در مقابل مردم شریف ایران و دولت قانونی ایستادن نام شعبان جعفری معروف به شعبان  بی مخ می درخشد. شعبان بی مخ  چهره منفوری بود که  به پاس همین خدماتش هدایای بسیاری از رژیم منحوس پهلوی دریافت کرد.

وی ادامه داد: شعبان بی مخ در مورد قیام 15 خرداد گفته بود "که اگر اعلیحضرت این 10،15 نفر از جمله  سرلشکر قرنی، آیت الله روح الله ، آیت الله طالقانی و چند تن دیگر و طبیب حاج رضایی را همگی میشناسیم می کشت، مشکلات حل می شد.

آقا میری با بیان اینکه امروز خانه شعبان جعفری در تقاطع 15 خرداد، پس از ثبت در آثار ملی در اختیار شهرداری قرار گرفته است ادامه داد:  البته این ملک غصبی نیست و توسط شهرداری خریداری شده است. و متاسفانه  مکانی که سابقه تجمع ارازل و اوباش و هم پالگی های  شعبان بی مخ را داشته است، اکنون به مرکز فعالیت دینی شهرداری تهران تغییر وضعیت داده که این یک طنز تلخ است.

رییس کمیته عمران شورا گفت:  در دوره گذشته این مرکز مورد بی مهری های فراوان قرار گرفته و  جایگاه و اعتبارات مالی آن به شدت تنزل یافته و نتوانسته ماموریت های خود را انجام دهد هر چند افراد خدوم و زحمت کش در این مرکر فعال هستند.

وی خطاب به شهردار تهران ادامه داد: آقای زاکانی از آنجا که در برنامه های اعلامی، شما در مقوله محور قرار گرفتن مسجد نگاه ویژه ای معطوف داشته اید، می خواهیم برنامه های در نظر گرفته شده برای مساجد را قبل از اقدام در بوته نقد قرار دهید تا راهبرد ها و برنامه در زمان اجرا دچار دو گانگی و اختلاف نظر قرار نگیرد.

حجت الاسلام  آقامیری در ادامه سخنان خود از شهردار تهران خواست تا نسبت به تغییر محل و جایگاه مرکز فعالیت های دینی اقدام کنند.

به گفته وی غذای خوب ظرف خوب می خواهد و منزل شعبان بی مخ جای فکر کردن و برنامه ریزی برای فعالیت های دینی نیست، همچنانکه کسی در خانه شمر روضه خوانی نمی کند.

اما چگونه این خانه به مرکز فعالیت های دینی شهرداری تبدیل شد؟سعید شاهمیر معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۲ در خصوص تاریخچه این خانه به سایت روابط عمومی شهرداری تهران گفته است  با تاکید بر این مطلب که خانه شعبان بی‌مخ در دوره قبل مدیریت شهری به مرکز فعالیت های دینی شهرداری تبدیل شده، گفت: خانه شعبان جعفری، معروف به شعبان بی‌مخ از اشرار و بازیگران اصلی کودتای ۲۸ مرداد بنا به تصمیمی که در دوره گذشته مدیریت شهری گرفته شده بود به مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران اختصاص یافت و این مسأله هیچ ارتباطی به دوره کنونی مدیریت شهری ندارد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۲ افزود: جابجایی این مرکز نیازمند تعیین یک فضا و بنای جدید از سوی مرکز فعالیت های دینی شهرداری و ابلاغ آن به منطقه است تا پس از انتقال مرکز فرهنگی به آن نقطه جدید از این خانه تاریخی استفاده دیگری از جمله مرکز تاریخی یا موزه شود.