به گزاش اکوایران، فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) چند روز قبل در ایمیلی رسمی از علی دایی خواست ضمن انتخاب بهترین بازیکن، بهترین مربی، بهترین دروازه‌بان‌ و زیباترین گل سال جهان از نگاه خود، در مراسم اهدای جوایز برترین‌های سال فیفا که دوشنبه (8 اسفند) برگزار می‌شود، حضور یابد؛ با این حال مشخص نبود که دایی اجازه خروج از کشور را دارد یا خیر.

حالا خبرگزاری ایسنا گزارش داده که او همچنان ممنوع‌الخروج است. این رسانه نزدیک به دولت نوشته است: «بنابراین باتوجه به اینکه علی دایی ممنوع‌الخروج است، اگر مشکلش حل نشود، نمی‌تواند در این مراسم حضور یابد.»

چندی قبل و در جریان اعتراضات اخیر، از سفر چندروزه همسر و فرزند علی دایی به دُبی جلوگیری شد و در اقدامی پرحاشیه، هواپیمای حامل آنها از آسمان به سمت فرودگاه کیش برگردانده شد و هر دو نفر را از هواپیما پیاده کردند؛ رفتاری که با واکنش صریح علی دایی روبرو شد و واکنش‌های زیادی به همراه داشت. ایسنا به نقل از یک منبع آگاه نوشته بود «همسر علی دایی به دلیل فعالیت در فراخوان اعتصابات از سوی مراجع امنیتی ممنوع‌الخروج شده است.»

با توجه به اینکه علی دایی یک چهره شناخته‌شده بین‌المللی است، هم اخبار ممنوع‌الخروجی خانواده او و هم خبر امروز درباره احتمال عدم حضور او در مراسم برترین‌های فیفا به دلیل ممنوع‌الخروجی‌اش بازتاب زیادی در رسانه‌های جهان داشته است.