سکه امامی از سوی دلار ترغیب به رشد می شود، ولی اونس طلا هدایت گر فلز گران بهای داخلی به سوی محدوده های قیمتی پایین تر شده است.

دیشب در بازار پشت خطی، دلار در مسیر افزایشی قرار گرفت و حتی توانست که از محدوده ۲۸هزار و ۳۰۰ تومان کند. توقف نزول دلار، حفظ حمایت ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومانی و قرار گرفتن در جاده افزایشی این ارز موجب شد که انتظارات صعودی در بازار سکه نیز برجسته شود. با این حال، نوسانات نزولی اونس طلا زمینه ساز شکل گیری انتظارات کاهشی در بازار سکه شد. افت اونس طلا از این جهت برای بازیگران سکه اهمیت داشت که فلز زرد از انتهای هفته گذشته در مسیر صعودی قرار گرفته بود و امید معامله گران داخلی برای شکست مرز هزار و ۹۰۰ دلاری را بالا برده بود.

Untitled-17

با این حال، دیشب اونس طلا تا مرز هزار و ۸۵۰ دلاری افت کرد و در صورت از دست دادن مرز یاد شده، احتمال افت فلز زرد تا محدوده هزار و ۸۳۰ دلاری وجود خواهد داشت. این موضوع موجب می شود که کمی افق کاهشی در ذهن بازیگران سکه برجسته شود. با این حال حداقل دیشب سکه بازان بیشتر به رشد بهای دلار تکیه کردند. نشانه این موضوع در روند قیمتی فلز گران بهای داخلی در بازار پشت خطی بود.

سکه دیشب در بازار پشت خطی توانست تا بالای محدوده ۱۲ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان جهش پیدا کند. این موضوع ممکن است در ابتدای روز چهارشنبه نیز زمینه ساز قدرت نمایی افزایشی های بازار شود. با این حال، در صورت افت دلار، سکه نیز بار دیگر به ابتدای سطح ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قدم برخواهد داشت.

2-01