همچین مقاله دوم بحث یارانه‌ای پرداختی و اصابت نامناسب آنها به خودروهای هیبریدی و تجربه ناموفق آنها در کشورهای اروپایی و آمریکایی بحث می‌کند.

مقاله سوم به بازدهی‌های نامناسب بازار دارایی و سهام در آمریکا اشاره می‌کند که علیرغم تغییرات جدید نرخ بهره، بازیگران را به بازده‌گیری از این بازارها امیدوار کرده است.

مقاله چهارم روش‌های کاهش تورم بدون افزایش بیکاری در کوتاه‌مدت پس از کرونا را مورد بحث قرار می‌دهد. نویسنده پیشنهاد می‌کند با انواع روش‌ها، کاهش قدرت‌چانه‌‌زنی کارگران همزمان تلاش برای افزایش دستمزد کارگران در برنامه قرار گیرد.

در بخش علم و فناوری با حسین نیلی به مقاله بررسی چگونگی کم‌‌کردن گازهای گلخانه‌‌ای مسافرت‌های هوایی و اهمیت‌ یافتن این بخش در محیط زیست پرداخته شده است.

در مقاله بعدی بخش علم و فناوری، با حسین نیلی به خدشه‌دار شدن اعتبار مکمل‌های غذایی در مورد ادعاهایشان توسط موسسه‌ استاندارد آمریکا پرداخته شده است.

در مقاله بعدی این بخش هم با فرشاد فاطمی اردستانی پیرامون بررسی بحران کمبود جدی باطری‌های مورد نیاز در خودروهای برقی و هیبریدی در آینده نزدیک بحث شده است که احتمالا گلوگاه اصلی تولید خودروهای برقی خواهد بود.

در مقاله بعدی با فرشاد فاطمی به اهمیت تصمیم‌گیری‌های پر تعداد در زندگی روزمره انسان‌ها و حتی در کسب و کار پیرامون توزیع زمان بین تصمیم‌گیری‌های سریع و غریزی و تصمیم‌گیری‌های کند و عقلانی می‌پردازد که البته زیاد شدن داده‌ها ممکن است ما را به سمت وسوسه نقطه غیربهینه عقلانی شدن همه تصمیمات ببرد.

در مقاله آخر هم نویسنده اهمیت کمبود آب شیرین حتی در مناطق سابقا پرآب را مورد تاکید قرار داده و به لزوم پرداختن به فناوری‌های تازه مثل جذب رطوبت از هوا توجه داده می‌شود.