دولتی ها به دنبال تامین منابع مالی برای افزایش حقوق ها هستند تا از ششمین ماه سال، افزایش حقوق ها در پرداختی به کارکنان و بازنشستگان اعمال شود.

سناریوهای مختلفی در باره میزان افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان لشگری و کشوری مطرح شده و گفته می شود که قرار است حقوق این قشر در راستای یکسان سازی پرداخت ها به همان میزانی که حقوق سایر سطوح بازنشستگان تامین اجتماعی اضافه خواهد شد، افزایش یابد؛ یعنی 38 درصد به اضافه 515 هزار تومان مبلغ ثابت به حقوق ها اضافه خواهد شد. 

بر طبق شنیده ها ابتدا قرار است افزایش حقوق برای کارکنان اعمال شود و پس از آن حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری افزایش یابد. همانطوری که در پرداخت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، افزایش حقوق حداقل بگیران از سایر سطوح بیشتر بود، قرار است برای بازنشستگان لشگری و کشوری هم تدبیری اندیشیده شود تا درصد افزایش حقوق حداقل بگیران از سایر سطوح بیشتر باشد. گفته می شود اضافه کردن 515 هزار تومان رقم ثابت به حقوق ها به همین منظور لحاظ شده است.

بازنشسته

بر این اساس، ابتدا حقوق کارکنان لشگری و کشوری افزایش خواهد یافت و همزمان و همتراز با آن حقوق بازنششستگان نیز محاسبه و تعیین خواهد شد. بنابراین دولت برای اعمال ۳۸ درصد افزایش حقوق درصدد است تا ۳۰۰۰ امتیاز به احکام مستمری‌بگیران اضافه کند و اضافه کردن ۵۱۵ هزار تومان به‌عنوان ارقام ثابت نیز به این دلیل است که درصد افزایش حقوق در حداقلی بگیران بیشتر از سطوح بالاتر باشد.