نفت وست تگزاس اینترمیدیت برای سومین ماه متوالی کاهش یافت و بدین ترتیب در ماه آگوست رکورد طولانی‌ترین روند کاهشی را از آوریل ۲۰۲۰ ثبت کرد.

بانک های مرکزی کشورها سیاست های انقباضی را برای کنترل تورم اتخاذ کرده اند که موجب رکود و کاهش تقاضا می شود، رکود و جنگ باعث شده است که دلار و اوراق قرضه به عنوان دارایی امن زمان رکود شناسایی شوند و سرمایه‌گذاران ریسک خرید کامودیتی ها را کمتر قبول کنند.

نفت در سه ماهه منتهی به آگوست بیش از ۲۰ درصد سقوط کرد و تمام دستاوردهای نفت خام را از زمان حمله روسیه به اوکراین از بین برد و باعث ارسال پیام عربستان به متحدانش در اوپک برای کاهش عرضه نفت شد.

وزرای ائتلاف ۲۳ کشور اوپک‌ پلاس قرار است در روز ۵ سپتامبر(چهاردهم شهریور) بر روی میزان تولید در صورت انجام توافق هسته‌ای ایران و افزایش اندک عرضه ملاقات داشته باشند.

نفت

با وجود کاهش قیمت نفت، داده های روز چهارشنبه نشان داد ذخایر نفت خام در سراسر ایالات متحده برای سومین هفته متوالی کاهش یافته است ذخایر بنزین نیز کاهش یافته که به عنوان عامل فزاینده قیمت در شوک های قیمتی نفت عمل میکند.

قیمت نفت در روز چهارشنبه به ۸۹ دلار در هر بشکه رسید که تحت تأثیر سیاست های انقباضی فدرال رزروو ترس از تشدید رکود در بازار جهانی روی داده است تحلیلگران معتقدند توافق هسته ای ایران نیز می تواند به عنوان عامل کاهنده قیمت نفت در آینده عمل کند.