طرح کمک معیشتی برای یک سوم جامعه:

در حالی که هنوز در مجلس بحث درباره نحوه تامین مالی طرح کمک معیشتی داغ است و نماینده ها دولت را به تلاش برای شانه خالی کردن از اجرای این طرح متهم می کنن و دولت هم میگوید که منابع مالی برای اجرا وجود ندارد، امروز رئیس جمهور اعلام کرد که باید به یک‌سوم جامعه برای چهارماه یک بسته کمک معیشتی ارائه دهیم که این موضوع را شنبه در ستاد ملی کرونا تصویب خواهیم کرد. حسن روحانی گفت افرادی که مشمول این کمک خواهند شد در آذر، دی، بهمن و اسفند ماهانه به‌ازای هر نفر عضو خانواده ۱۰۰هزار تومان کمک بلاعوض دریافت خواهند کرد، همچنین وام یک‌میلیونی هم برای همین خانواده‌ها که ۱۰میلیون خانواده را شامل می‌شود در نظر گرفته خواهد شد، شبیه همان وام یک‌میلیونی که قبلاً‌ داده شد، امّا این بار نه برای همه یارانه‌بگیرها،‌ بلکه فقط برای ده‌میلیون خانواده.

 

آیا تحصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی ادامه دارد؟

دیروز معاون سازمان برنامه و بودجه با اعلام جزئیاتی درباره بودجه گفت که مبنای تدوین این سند فروش ۶۵۰ هزار بشکه نفت ۴۰ دلاریست، امروز هم خود محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه بودجه جزئیات دیگه ای ارائه کرده و گفت که نرخ دلار در بودجه سال آینده ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان در نظر گرفته شده. از طرفی در آستانه ارائه بودجه به مجلس بحث ادامه داشتن تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی هم داغ است، عده ای با توجه به اینکه نرخ تسعیر ارز بیشتر از ۱۷ هزار  تومن پیش بینی می شد حالا حرف های نوبخت درباره ارز ۱۱و ۵۰۰ تومانی شاید به معنی ادامه دارد بودن تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی باشه از طرفی علیرضا رزم حسینی، وزیر صمت اعلام کرده که دنبال حذف ارز ۴۲۰۰ هستیم چون تفاوت ارز دولتی و آزاد فساد زاست و دولت هم در شرایط کنونی آماده حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی است.

 

 

اختار کتبی به مدیران شرکت های حقوقی بورس

سخنگوی دولت به عدم همکاری مدیران شرکت های حقوقی بورس در زمینه بازارگردانی اعتراض کرده و گفته آنهایی که همکاری لازم را نداشته ند اخطار کتبی دریافت کردند اما بخش جالب تر حرف های علی ربیعی آنجاست که گفته بورس، بحث هر روزه اعضای هیئت دولت است. سخنگوی دولت در جواب خبرنگاری که ازاو پرسیده بود آیا دولت نشانه ای از اخلال عمدی دربورس دیده، گفت که به هرحال هر نوع تلاش برای اخلال در بورس درواقع تلاش برای اخلال در اقتصاد کشور است اما نباید فضایی ایجاد کنیم که خرید و فروش در زمانی که برای خریدار و فروشنده سود داره، اختلال به حساب بیاد.