به گزارش اکوایران، روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای تهران نسبت به بارش باران و برف و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های استان در روز دوشنبه 7 فروردین 1402 و روزهای پیش رو هشدار داد و اعلام کرد: تقاضای ما از مردم این است که از اتراق و تردد در اطراف رودخانه‌ها جدا خودداری کنند.

با توجه به هشدار سازمان هواشناسی کشور و براساس هشدار نارنجی رنگ این سازمان مبنـی بر نفوذ و تشدید فعالیت سامانه بارشی در روز دوشنبه (7 فروردین 1402) در استان‌های تهران و البرز، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، در نقاط مستعد تگرگ و بارش برف در ارتفاعات و نواحی با اقلیم سرد، پیش‌بینی شده که احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه‌ها و در نواحی کوهستانی بویژه گردنه‌ها احتمال کولاک برف وجود خواهد داشت.

بر همین اساس شرکت آب منطقه‌ای تهران از شهروندان درخواست کرده که از هرگونه تردد، استقرار در حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها، دریاچه سدها و کانال‌های آبیاری طی امروز و روزهای پیش رو خودداری کنند و به تابلوهای هشدار سیل که توسط این شرکت نصب شده، توجه ویژه‌ای داشته باشند.

این شرکت همچنین یادآور شده که با توجه به ماهیت فصل بهار هر لحظه امکان بارش‌های رگباری و بروز سیلاب شدید در رودخانه‌ها وجود دارد و کم‌توجهی و بی‌احتیاطی به هشدارها ممکن است خسارات و حوادث ناگوار به دنبال داشته باشد.

در پایان این اعلام، تاکید شده که هشدار  احتمال وقوع ‌سیلاب کاملا جدی است و شهروندان باید توجه داشته باشند که هرگونه تردد و اتراق در حاشیه ‌رودخانه‌ها و مسیل‌ها خطرآفرین و حتی مرگبار است.