ماجرا از جایی شروع شد که کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا، بحرین را به عنوان میزبان چهار بازی پایانی برای ایران در مسابقات راهیابی به جام جهانی قطر انتخاب کرد و تیم‌های باشگاهی ایران را هم به هند و عربستان و امارات فرستاد.

 دلیل این کار کنفدراسیون فوتبال آسیا چی بود؟

به نظر میرسه پای تحریم در میان است. پس از ارسال مدارک دریافتی میزبانی از سوی چهار باشگاه حاضر در لیگ قهرمانان و همچنین فدراسیون فوتبال برای دو رقابت مهم پیش رو یعنی لیگ قهرمانان و مرحله اول مقدماتی جام جهانی ای اف سی در پاسخ به این دونامه، نامه ایی مفصل به مهدی محمد نبی دبیرکل فدراسیون فوتبال ارسال کرده.

در این نامه به چالش های لجستیکی، چالش های بازرگانی و چالش های مالی اشاره شده.  از جمله مواردی که در این نامه به آن اشاره شده، محدودیت در نقل و انتقالات به عنوان مثال اقامت و حمل و نقل داخلی برای AFC  و شرکت های وابسته اش است که به دلیل عدم توانایی طرف های مربوطه در انجام هرگونه معاملات مالی با توجه به تحریم های بین المللی که بر معاملات مالی تاثیر گذار هستند اشاره کرد. از جمله مهم ترین چالش های بازرگانی هم عدم توانایی ای اف سی در تعیین تلویزیون پخش کننده میزبان با اعطای حقوق رسانه مستقیم اشاره شده.

در پایان هم  اشاره شده درجه ای از خطر برای AFC وجود دارد و ما می خواهیم تاکید کنیم که حل این موارد از اهمیت فوق العاده ای برخورداره  تا AFC بتواند با موفقیت برگزاری و انجام مسابقات و رقابتهای مربوطه را در قلمرو ایران را بررسی و در نظر بگیره.