سامانه جامع تجارت با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که امکان ثبت درخواست اعتراض درباره بازگشت ارز حاصل از صادرات در این سامانه فراهم شده است. این امکان در راستای ماده ۵ آیین‌نامه بازگشت ارز حاصل از صادرات فراهم شده. صادرکننده‌ها می‌توانند از اول آذرماه اعتراض خودشان در رابطه با بازگشت ارز حاصل از صادرات را در این سامانه ثبت کنند.

بررسی‌های موسسه گالوپ نشان می‌دهد که ایرانی‌ها در ۱۱ سال اخیر نه شادتر شده‌اند و نه غمگین‌تر. بنا بر گزارش این موسسه نمره شاخص شادکامی ایرانی‌ها در ۱۱ سال اخیر تفاوت چندانی نکرده و در حد متوسط باقی مانده.

افزایش عفونت‌های تنفسی، تعداد زیادی کودک را در شمال چین راهی بیمارستان کرده. آکسیوس گزارش داده که سازمان بهداشت جهانی در اوایل این هفته بیانیه‌ای منتشر کرده و رسما از چینی‌ها خواسته تا اطلاعات دقیقی، از جمله نتایج آزمایشگاهی را در مورد افزایش بیماری‌های تنفسی کودکان ارایه بدهد.

تراز منفی تجاری کشور از ۱۰ میلیارد دلار فراتر رفت. گزارش وزارت اقتصاد از تجارت هشت ماهه کشور حاکی از این است که میزان صادرات غیرنفتی حدود ۳۲ میلیارد دلار و واردات به کشور هم ۴۲.۱ میلیارد دلار بوده. این وزارتخانه دلیل منفی بودن تراز تجاری کشور را کاهش قیمت‌های جهانی اعلام کرده.

امروز سخنگوی شورای نگهبان به مصوبه مجلس در خصوص کاهش مدت خدمت سربازی واکنش نشان داد و بدون اشاره به نظر ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد که شورای نگهبان هنوز مصوبات برنامه هفتمی مجلس را به صورت رسمی دریافت نکرده و بعد از دریافت مصوبات، موضوع و سوابق آن را بررسی خواهد کرد.

شبکه المیادین گزارشی داده و اعلام کرده که درگیری‌ها به دریای عرب رسیده. این شبکه به نقل از منابع خودش اعلام کرده صبح جمعه قبل از اجرای توافق آتش‌بس، یک کشتی اسرائیلی هدف حمله قرار گرفته.