وزیر نفت از امکان افت فشار گاز در استان‌های نیمه شمالی خبر داده و گفته مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری در روزهای اخیر به‌صورت تصاعدی بالا رفته و در صورت تداوم فشار مصرف، احتمال افت فشار گاز در سرشاخه‌های شبکه گازرسانی در استان‌های شمال غرب، شمال و شمال‌شرق کشور وجود دارد.

سخنگوی اقتصادی دولت پرونده دستمزد منطقه‌ای را برای سال آینده بست و اعلام کرده مزد منطقه‌ای برای سال آینده هم در دستور کار برای اجرا نیست و برای سال ۱۴۰۳ تقسیم‌بندی‌های مورد نظر انجام نشده. احسان خاندوزی درباره احتمال افزایش نرخ بهره بانکی هم گفته که ستاد اقتصادی دولت مجوزی رو به بانک مرکزی برای تامین مالی پروژه‌های خاص با سود حداکثر ۳۰ درصد داده و هیچ تصمیمی هم برای افزایش نرخ بهره خارج از گواهی خاص وجود ندارد.

طبق گزارش گمرک در ۱۱ ماه امسال، ۸ هزار دستگاه خودرو سواری به طور قطعی از گمرکات کشور ترخیص شده که شرکت سایپا با واردات ۲ هزار دستگاه خودروی سواری در صدر وارد‌کننده‌ها ایستاده. همچنین در این ۱۱ ماه، ۲۶.۵ تن شمش طلا هم از گمرکات ترخیص شده که گمرک اعلام کرده شمش طلا در رتبه چهارم اقلام عمده وارداتی به کشوره که ارزش آن ۱.۷ میلیارد دلار بوده است.

مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفته: عموم مردم میتونن از طریق سامانه طلای مرکز مبادله که آدرس آن بعدا اعلام می‌شود، در حراج سکه‌هایی که در روز ۱۳ اسفندماه برگزار می‌شود، شرکت کنند.

یک روزنامه پاکستانی خبر داده که تهران به اسلام‌آباد برای تکمیل خط‌لوله صلح مهلتی دوباره داده. این در حالی است که ایران از امسال می‌توانست از پاکستان برای عدم تکمیل خط لوله صلح خسارت بگیرد اما گفته می‌شود که تهران باز هم یک مهلت ۶ ماهه به اسلام‌آباد داده تا این پروژه را تکمیل کند.

برنامه هفتم توسعه که امسال در مجلس به تصویب رسیده این اجازه را داده که برداشت از میادین مشترک نفت و گاز از انحصار شرکت ملی نفت خارج شود و بخش خصوصی هم بتواند در برداشت مشارکت داشته باشد.

رئیس کل بانک مرکزی گفته پیشنهاد ایران به اعضای بریکس این است که پول و نهادهای مشترک و نظام‌هایی مثل سوئیفت و FATF در بریکس ایجاد شود تا امکان حرکت به سمت مبادلات پولی با کشورها فراهم باشد.