شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی به قطعنامه انتقادی علیه برنامه اتمی ایران رای مثبت داد. لارنس نورمن، خبرنگار وال‌استریت ژورنال نوشته، شورای حکام آژانس با ۲۰ رای مثبت، ۲ رای منفی و ۱۲ رای ممتنع قطعنامه پیشنهادی تروئیکای اروپایی را تصویب کرده.  

فعالان صنعت حمل و نقل اعلام کردند که بیش از ۶ ماه است که ۴ هزار دستگاه خودروی سنگین به دلیل تغییر مقررات تخصیص ارز پشت مرزهای ایران در ترکیه معطل مانده و در خطر توقیف توسط ترکیه قرار دارند.  

خبرگزاری مهر گزارش داده که طبق ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم، با عدم پرداخت مالیات قطعی توسط مالکان، خانه‌های خالی ممنوع‌المعامله می‌شوند.

رویترز گزارش داده که تولید نفت اوپک در ماه گذشته میلادی یعنی ماه می، با افزایش ۱۴۵ هزار بشکه‌ای در روز به ۳۶ میلیون و ۶۳۰ هزار بشکه رسیده. تولید نفت ایران هم در این ماه به بالاترین رقم طی ۵ سال گذشته رسیده و دو کشور ایران و ونزوئلا که از کاهش تولید معاف بودند، کمی تولید نفت را افزایش دادند.

علیرضا زاکانی که برای حضور در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نامزد شده اعلام کرده برای حضور در رقابت‌های انتخاباتی مرخصی می‌گیرد.

سرپرست ریاست جمهوری در بخشنامه‌ای خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی، هر گونه فعالیت تبلیغاتی به نفع یا ضرر نامزدهای انتخاباتی را با استفاده از هر امکانات یا وسیله‌ای که جنبه رسمی و دولتی داشته باشد را ممنوع و مصداق ارتکاب جرم اعلام کرده.

نماینده مردم تهران در مجلس نسبت به مصوبه اخیر دولت مبنی بر حذف برخی اقلام از لیست کالاهای مشمول ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی انتقاد کرده و گفته این مصوبه موج جدیدی از گرانی‌ها را در بازار ایجاد می‌کند و فورا باید اصلاح شود.

رئیس پلیس راهور فراجا از ابلاغ مبلغ جدید جریمه‌های رانندگی از سوی دولت خبر داده و گفته که نرخ‌های جدید از ابتدای تیرماه اجرایی می‌شود.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه بعد از جلسه هیات دولت این کشور اعلام کرد که تعطیلات عید قربان در ترکیه به ۹ روز افزایش پیدا کرده است.