مسعود پزشکیان تاکید کرد که ایران در چارچوب معاهدات و قوانین بین‌المللی هرگز در مقابل تعدی به منافع و امنیت خود سکوت نمی‌کند. امانوئل مکرون در این تماس تقاضای خویشتنداری از طرف ایران را داشته است.

امروز وزیرخارجه انگلیس هم در تماس با سرپرست وزارت خارجه ایران، از ایران خواسته خویشتنداری کند و گفته که اسرائیل و لبنان در آستانه جنگ هستند و در صورت عدم خویشتن‌داری، شاهد بروز نتایج فاجعه‌باری خواهیم بود که به نفع هیچ کس نیست.

رئیس جمهور به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار، با درخواست انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران مبنی بر «پس گرفتن شکایات نهادهای دولتی از اهالی رسانه به صرف فعالیت رسانه‌ای آنها» موافقت کرده است. خبر این موافقت از سوی اکبر منتجبی، رئیس انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران اعلام شده است.

پزشکیان همچنین در پیامی به خبرنگاران این اطمینان را داد که دولت چهاردهم در جهت صیانت از حقوق آنها، در راستای ترمیم پیوند دولت و ملت و ایجاد همبستگی ملی، از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کند.  

مراسم تودیع و معارفه معاونت اجرایی رئیس جمهور با حضور معاون اول و تعدادی از اعضای دولت سیزدهم، مقامات و معاونین نهاد ریاست جمهوری برگزار شد. 

در این مراسم محمدرضا عارف گفته که راهبرد دولت چهاردهم در مرحله اول «اقدام» و بعد از آن «ارائه گزارش» است و تا کاری به نتیجه نرسیده باشد آن را بیان نمی‌کنیم. 

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرده که نباید با مردم برخورد خشنی صورت بگیرد و نهاد ریاست جمهوری باید مأمن و پناهگاه مردم باشد.

در این مراسم که محمدجواد ظریف معاون راهبردی رئیس جمهور، علی عبدالعلی زاده رئیس ستاد انتخابات پزشکیان، صولت مرتضوی وزیر کار دولت سیزدهم و رضا صالحی امیری نیز حضور داشتند، منصوری، از دولت خداحافظی کرد و محمد جعفر قائم پناه، معاون اجرایی دولت چهاردهم شد. 

در روزهای گذشته خبرهایی در فضای مجازی در خصوص انتخاب پرویز فتاح برای نشستن بر کرسی وزارت نیرو شنیده شده، امروز پرویز فتاح در پاسخ به این انتخاب و خبرها گفته، در سنگر ستاد اجرایی فرمان امام از دولت چهاردهم حمایت می‌کند. 

حسین دهقان رئیس بنیاد مستضعفان با تکذیب حضور خود در دولت چهاردهم گفته که به هیچ عنوان مسئولیتی که رهبری در بنیاد مستضعفان به بنده سپردند را رها نخواهم کرد. اظهارات دهقان در حالی مطرح شده که صحبت‌هایی درباره حضور او در دولت پزشکیان مطرح بود.

اینستاگرام خواسته‌های آنکارا را برآورده نکرد تا این شبکه اجتماعی آمریکایی در ترکیه، فیلتر بماند.  

پس از ترور اسماعیل هنیه، اینستاگرام در ترکیه فیلتر شد و دسترسی به آن از طریق فیلترشکن، امکان پذیر است.

گفته می‌شود، تصمیم اخیر ترکیه برای مسدودکردن اینستاگرام، ممکن است به ضرر اقتصادی روزانه حدود ۱.۹ میلیارد لیره ترکیه معادل حدود ۵۲.۱ میلیون یورو، منجر شود.

دادستان نظامی تهران از تعیین شعبه ویژه بازپرسی برای رسیدگی به موضوع برخورد ماموران با دو دختر بر سر حجاب خبر داد. این اقدام در واکنش به انتشار فیلمی در فضای مجازی از برخورد با دو دختر نوجوان انجام شده که قاضی کشیک دادسرای نظامی تهران، دستور ارایه آن را داده بود. 

کرمی خبر داده از اولین اقدامات در نظر گرفته شده در این پرونده، شناسایی و معرفی مأموران حاضر در صحنه بوده که ماموران حاضر، شناسایی و به نحو قانونی احضار شدند. 

«حمدالله فطرت» معاون سخنگوی حکومت سرپرست افغانستان خبر داده که چهار هزار زندانی افغانستانی از زندان‌های ایران به این کشور بازگشتند.

قبل از این «کاظم غریب‌آبادی» معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه اعلام کرده بود که شهروندان افغانستان ۹۵ درصد زندانیان خارجی در ایران را تشکیل می‌دهند. 

امیرسرتیپ علیرضا صباحی فرد، فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش مواضع و سایت‌های منطقه پدافند هوایی شرق ارتش با حضور فرمانده نیروی پدافند هوایی به سامانه سلاح‌های راداری، موشکی و پهپادی بومی تجهیز شد. 

احمدرضا دستغیب رئیس کل دیوان محاسبات اعلام کرده، باید گزارشی دقیق در خصوص پرداخت حقوق‌های نامتعارف تهیه بشود و نهادها و دستگاه‌هایی که احیانا بیش از سقف مجاز قانونی، پرداختی داشتن به دادسرا معرفی شوند. 

سقف دریافت حقوق و مزایای و پاداش پایان خدمت کارکنان دولت به میزان ۵۵ میلیون تومان بوده که بررسی‌های دیوان محاسبات حاکی از تخطی ۱۲ دستگاه اجرایی و ۱۰۱۷۴ نفر از این قانون است.